BSB @ Atlantic City - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Maaike Sande - WaarBenJij.nu BSB @ Atlantic City - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Maaike Sande - WaarBenJij.nu

BSB @ Atlantic City

Door: Maaike

Blijf op de hoogte en volg Maaike

16 Augustus 2008 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Ik ben echt net terug en heb heel weinig geslapen dus deze keer is het niet een bericht met typefouten onder voorbehoud, maar meer een bericht wat zowiezo wel een boel typefouten zal hebben. Dus ik waarschuw iedereen maar vast even.

Het begon allemaal de 14e, donderdag dus. Ik ging naar The Village in New York (dat is een wijk in NYC mensen) waar ik Arizar en Sabrina (vriendin van Ari) ging meeten. We gingen eerst wat drinken in een bar en later die avond was het tijd om op de bus te stappen.

Om 12 uur 's nachts vertrok de bus vanaf Portauthority Bus Terminal richting Atlantic City. We waren er op tijd en na 2,5 uur bussen waren we om iets voor half 3 's nachts in Atlantic City. We gingen meteen door naar de House of Blues waar het concert zou zijn. Lekker op tijd dus want het was een GA (general admission = veldkaarten) show zijn dus: wie het eerst komt die staat vooraan.

Na even lopen hadden we het hotel/ casino gevonden waar de HOB in zat. Atlantic City is namelijk het tweede Vegas van Amerika, alleen niet zo groot, mooi en veel duurder. De meeste hotels vragen 300 dollar voor 1 nacht. Dus wij op zoek naar de HOB, uiteindelijk gevonden, maar er was nog helemaal niemand!!

Maar! Staan daar bordjes: Please do not line up before 3 PM. PM betekent 's middags!! Dus wij zijn er toch maar gaan zitten en we dachten: we zien wel. Er kwamen al snel meer meiden bij en al snel zaten we er met zijn 10en. Na een uur kwam er een man met een fiets aanlopen: security! Die kwam ons vertellen dat we hier niet mochten zitten en blah blah blah. We moesten naar BUITEN. En het regende... Fijn... NOT! Even aardig gedaan en toen mochten we bij de Bus lobby gaan zitten. Maar daar stonk het en er zaten vage mensen dus dat vonden we niet zo veilig.

Twee meiden hadden een hotel kamer in het Trump hotel vlakbij en die hebben via de security gast weer iemand van het HOB hotel kunnen strikken om nog die nacht een kamer te krijgen. Het was inmiddels 5 uur ofzo maar er was een kamer geregeld dus wij op naar het Trump hotel. Eerst was het tijd voor een spoedcursus hoe vervoer je 7 mensen tegelijk in 1 auto + al hun spullen? Maar eenmaal onderweg waren we er snel. Even gecrashed in die kamer daar en veel gekletst natuurlijk. Slapen dat ging nu toch niet meer lukken want om 8 uur had onze security gast verteld (hij heette Fred) was hij klaar en nam zijn 'buddy' Timmy het over. We moesten dus om 8 uur terug zijn om aan Timmy te vragen of we alvast in de rij mochten gaan zitten.

We mochten NIET in de rij gaan zitten, maar wel op de banken bij de HOB. Op dus 2 meter afstand van de rij vandaan. Maar goed... wij braaf daar zitten en zo lang we maar niet gingen liggen om te slapen en niet een hoop kabaal maakten dan was alles goed.

Mijn voorspelling was dat het allemaal mis zou gaan en dat ging het ook. Er waren pass the line tickets voor mensen die wat gingen eten bij het HOB of iets in die winkel kochten. Dat ging natuurlijk als een lopend vuurtje rond en om half 1 was het tijd voor wat drama: een hele troep meiden kwam met HOB tassen en pass the line tickets op zak naar de venue toe en gingen eerst BIJ de rij staan (dat mocht dus ook) maar een kwartien later stonden ze IN de rij. Wij zijn toen security gaan halen en toen werd het hommeles.

Natuurlijk wil op zo'n moment niemand luisteren en dus was het rij in, rij uit en telkens weer kwam security. Die besloten uiteindelijk dat NIEMAND meer in die gang mocht zitten en dat we naar buiten moesten. We mochten pas weer om 3 pm daar gezien worden. Ja dag! Het was namelijk een doorgaande gang waar continue mensen liepen dus als je bleef lopen was het geen probleem. Dat deed dus iedereen. Het zag er echt belachelijk uit: allemaal meiden die continue in halve cirkels heen en weer liepen. Om 3 uur werd het helemaal mayhem en ruzies zijn ook maar net vermeden maar uiteindelijk stond iedereen in de rij en was alles prima.

Ik hoefde de rij niet in want ik had VIP en ik had gehoord dat wij als eerste naar binnen mochten. Ik had de show toch al een paar keer gezien dus ik had zoiets van: dit is de laatste keer, ik heb geen zin in drama en als ik dan achteraan sta dat is dan mooi pech.

Niet veel later mocht ik bij de box office mijn polsbandje voor de VIP gaan halen en om kwart over vier werden we al gehaald om in de rij de gaan staan voor VIP. Arizar had ik inmiddels in de rij gelaten bij de meiden die we die nacht hadden leren kennen. En ik werd inmiddels vergezeld door Taiesha die ik in Liverpool heb leren kennen.

Obviously liep het schema van de heren weer eens op Backstreet Time: ze waren te laat en we hebben dan ook ruim anderhalf uur moeten wachten voordat we bij de VIP binnen konden. ID's werden gecheckt en iedereen boven de 21 kreeg nog een polsbandje en toen was het tijd voor de SOUNDCHECK!

Ik liep de venue binnen en het was KLEIN!! Denk Heineken Music Hall, maar dan zeg maar de op elkaar. Dus de achterste helft is balkon ofzo. Heel klein dus voor deze tour. Het was net alsof ik bij een UC&P concert stond ipv bij een Unbreakable concert. Zo klein was het gewoon.

Ik wist een plekje vooraan in het midden te veroveren en bij het liedjes kiezen keek AJ iedere keer mijn kant op. Ik en Tai riepen heel hard om In Pieces maar die konden ze niet zingen want ze kennen de tekst daarvan niet. HAHA. Het is ook een bonustrack dus dat is niet vreemd. Later riep ik om Siberia en die request werd wel gehonoreerd.

Ze zongen Something That I Already Know, Unsuspecting Sunday Afternoon en dus Siberia. Daarna was het tijd voor de vragen. Geen van de vragen was echt interessant en ik mocht er geen stellen. :-( Tijdens het zingen van Siberia geloof ik had Nick een tamboerijn ontdekt waar natuurlijk even heerlijk random mee gespeeld moest worden. Howie ermee slaan ofzo en daarna ging AJ nog wat rondjes ermee draaien en ermee op zijn kont slaan. Stelletje idioten dat ze ook kunnen zijn.

Voor de foto-op gingen Tai en ik zo ver mogelijk achteraan in de rij staan, want als ze dan merken dat ze nog wat tijd hebben krijg je net 5 seconden meer dan wanneer je vooraan in de rij staat. Toen ik bijna aan de beurt was zag ik Howie's vrouw Leigh nog over het podium lopen. Eenmaal aan de beurt heb ik ze mijn fotoboek laten signeren wat ik met mijn foto's uit Europa gemaakt hebt. Terwijl Nick signeerde gaf ik AJ de DVD die ik van zijn concert gemaakt heb ik Keulen en aan Howie heb ik de DVD gegeven van de BSB tour. Howie was helemaal verbaasd: You made this yourself? Like: you actually recorded this yourself? Dus ik zo: eh ja. Ik deed ze ondertussen de groetjes uit Nederland en toen Howie mijn boek signeerde vond hij het echt heel erg mooi gedaan want hij kon de allereerste pagina zien die zeg maar de opening is. Ik heb AJ ook nog ff de groetjes van Suus gedaan en ik moest de groetjes terug doen (Ah Big Red!). Die is twee keer met AJ gaan shoppen in Amsterdam, dus die kennen elkaar. Daarna op de foto met de vier mannen: tussen Howie & AJ in. Toen ik wegliep zei AJ tegen Marcus (zijn bodyguard) dat ik Suus kende ("She swells with Susan") en dus moest ik van Marcus ook de groetjes aan Suus doen. Tai kwam na mij en ik had haar spullen van Bob moest ik meteen weg en Q wilde me naar de deur sturen maar toen ik zei dat ik haar spullen had, zei hij: I don't mean to rush you en hij was echt heel erg sweet.

Toen dus naar buiten en iedereen stond nog bij die zijingang dus ik zou daar wachten terwijl Tai wat te eten zou gaan halen. Ik bracht nog wat spullen naar Sabrina want die was naar Atlantic City gekomen om ons naar het hotel te brengen en de volgende dag weer terug naar NYC te brengen. Toen ik terugkwam stond iedereen in de rij en werden de kaartjes gecontroleerd! Dus ik Tai achternagerend en haar van de roltrap geplukt. In de rij gaan staan en zij heeft haar moeder weer gestrikt om wat te eten te regelen. Even een vette maar lekkere pretzel naar binnengewerkt en toen was het bijna tijd om naar binnen te gaan.

Onze rij was een beetje chaotisch geworden omdat we niet meer netjes langs de muur stonden en dus kon ik zo naar binnen. Ik stond tweede rij helemaal in het midden, maar meteen nadat ik binnen was kwam een man tegen de vrouw die voor mij stond zeggen dat ze beter nu een t-shirt kon kopen zodat ze niet door de meute heen hoefde. Ze vroeg of ik haar plek wilde bewaren, want ze was gehandicapt en was daarom al eerder binnen. Ik zei ok: prima en ik dus telkens kijken of ze terugkwam, maar ze kwam maar niet. Dus ik aan mensen vragen en wat bleek ze was naar het balkon gegaan zodat ze wat kon zitten. Ik stond dus gewoon helemaal VOORAAN in het midden! Zo dichtbij was ik dan ook nog niet geweest tijdens een concert en dat beloofde dus wat. Zeker omdat het zo'n kleine venue was en het podium maar 2/3 was van wat het in Europa was, wist ik zeker dat ik heel heel goed stond.

Eerst kwam het voorprogramma: pas om 9 uur, want de deuren waren pas om 8 uur open gegaan. Het voorprogramma was Girlicious. Een meiden groepje die uit een reality show voorgekomen zijn. Ach... wat zal ik ervan zeggen. Het was net een stripact. De moves en kleding waren er. Ik miste alleen de paal...

Om kwart over 10 (ja zo laat pas) kwamen de BSB op en was het tijd voor de show. Ik had Nick al verschillende keren door het gordijn zien peeken aan de zijkant. De videocamera stond klaar en Marcus en Bob kwamen staan. De show kon dus beginnen.

OMG wat was het gaaf! Midden vooraan en heel veel 'leuke' momenten. Voor de mensen die de show gezien hebben: het was anders dan in Europa omdat ze de setlist aangepast hebben en omdat het podium klein was en set aangepast was waren dingen anders. Ze hadden geen boxring (die miste ik wel) en geen wit doek achter het zwarte doek aan het begin van de show. Qua setlist was de verandering drastischer! Geen Helpless When She Smiles!! Geen Drum SOLO!! (Dat was echt balen!!) en Nick deed geen medley van I Got You & Blow Your Mind, maar zong alleen I Got You. Ook wel mooi, maar toch... heel anders en minder energie dan in Europa in dat deel van de show! Waarom ze dat gedaan hebben weet ik eigenlijk niet en die dingen miste ik dan ook best wel.

Maar de show was alle moeite en drama en het niet slapen allemaal dubbel en dwars waard! De energie was echt super, er was heel veel interactie met het publiek. En omdat het zo'n kleine venue was merkte je dat extra zeg maar.

Ze begonnen uiteraard met Larger Than Life en dat dansje kan natuurlijk iedere fan zo'n beetje, maar ik was een beetje aan het meedoen. Brian zag dat en toen ik precies in spiegelbeeld deed wat hij deed begon ie te lachen.

Verder had ik vooral veel contact met AJ tijdens de show. Tijdens Panic wanneer ze na dat stukje waar ze 'bidden' dat soort van sprongetje doen keek hij me echt recht aan en ook gewoon tussendoor zong ie telkens stukjes naar mij. Nick stond echt heel vaak recht voor me dus van hem heb ik echt hele mooie foto's van kunnen maken. Ik heb ook een paar hele mooie foto's van AJ. En eindelijk heb ik foto's van ze kunnen maken terwijl ze dansen zonder dat je echt niet meer ziet waar ze mee bezig zijn.

Ik kan nog wel uren doorgaan over wat er allemaal nog meer gebeurd. Maar hier is een 'shortlist'.
- Twee bh's die tijdens Show me the Meaning het podium opgingen waarvan eentje door Nick geconfisceerd werd en in zijn broekzak belandde.
- Brian die Nick perongeluk tegen zijn kin slaat met zijn microfoon.
- Josh & Q aan de zijkant van het podium tijdens The Call te veel lol hadden met een stel knuffelbeesten en op de beat van de muziek naar elkaar met die dingen zaten te seinen. Nick zag dat en die kon bijna niet meer dansen zo hard moest ie lachen.
- Of Dory, die een pluche leeuw achter zijn gitaar stopt en zo een hele tijd door blijft spelen.
- Op de een of andere manier kwamen ze hierdoor op het onderwerp homo's waardoor Nick & daarna ook Brian heel verwijfd gingen doen.
- Brian die een beetje daarin blijft hangen en half More Than That verwijfd blijft doen.
- Nick & AJ die na het a capella stukje van INBYH bij elkaar blijven staan en allebei naar mij kijken voordat Nick begint met de inzet voor Inconsolable.
- Brian die tijdens Incomplete alles uit gaat staan beelden wat AJ zingt. - En Howie en Nick die een onderonsje hebben terwijl AJ dat zingt en dan zo iets hebben van: zullen we dan maar. Waardoor Brian naar Nick toe loopt en zo'n gebaar maakt: van ja doe maar, ik zou het doen als ik jou was. En dan heel hard om zichzelf moet lachen.
- Nick die nog van het podium afspringt aan het eind waardoor ik letterlijk platgewalst werd.

Kortom ook erg veel gelachen tijdens de show. Het ultra WOW moment was echter tijdens Everybody. Ik had al de hele show oogcontact met AJ enzo en dus komt meneer naar beneden en hij gaat op het hek staan. RECHT VOOR MIJN NEUS!! Ik zat zo'n beetje met mijn neus tegen zijn buik aangeplakt. Nou is het niks speciaals dat hij op het hek gaat staan, maar wat doet meneer: hij duikt naar beneden en zingt naar mij! Echt op 1 cm van mijn gezicht af ofzo. En niet 1x! Nee 2x. Tussendoor ging ie nog even rechtstaan om naar de rest van het publiek te zingen. Ik wist niet wat me overkwam en Marcus stond naast hem en niemand mocht hem aanraken: al die handjes werden weggeduwd en toen ik hem aanraakte gebeurde er niks. Ik ben nog in shock geloof ik. Ik had echt zoiets van WTH??!! En aan het eind van Everybody EN bij Shape of my Heart wanneer ze buigen naar het publiek keek AJ ook allebei de keren naar mij en hij zwaaide nog.

Helaas is zo'n concert veel te snel over natuurlijk en echt: ik had geen betere laatste show kunnen hebben! Deze beats them all!! Soundcheck was super! Concert was super! Dus nu is het afkicken geblazen.

Aangezien ik gisteren 30 minuten en vannacht een uurtje of 6 geslapen heb ben ik nog steeds echt helemaal moe enzo maar ik zit met mijn hoofd nog steeds in dat concert. Echt zo erg. Ik ben nog helemaal aan het nagenieten. Dat is dan ook wat ik vandaag ga doen. Misschien vanavond nog naar de bios, maar als ik te moe ben ga ik niet.

Morgen ga ik misschien nog naar Coney Island met Arizar & Sabrina of ik ga mee swingdancen. Ik ga niet allebei doen want ik denk niet dat ik dat trek na het concert. Of misschien moet ik maar wel gaan zodat ik dinsdag in het vliegtuig moe genoeg ben om wat te slapen want anders heb ik straks echt een mega jetlag natuurlijk. Ik zie nog wel wat ik morgen ga doen, maar ik ga nu eerst maar eens douchen en wat slapen ofzo. De luikjes vallen hier bijna dicht.

Foto's:

De leukste heb ik titels gegeven. Het zijn er bijna 140 in het totaal dus als je ze niet allemaal wilt bekijken dan begrijp ik dat. Voor de luie mensen onder jullie heb ik ook even de mooiste/ leukste er tussenuitgeplukt:

• 16 Augustus 2008 - 20:41

Janneke:

WAAAAHHHHHHHHHHH WAT GAAAAAFFFFF!!!

Zo dat moest er even uit :P

Trusten

Groetjes
    Janneke

• 16 Augustus 2008 - 21:24

Ewa:

OMGGGGG!!!!!! Ik ben ZOOOOOOOO JALOOOOEEEERS op maaike!!! HAHAHA. WAAAAAH ik ga hier helemaal uit mijn dak hahaha. ZO VET GAAF dat hij suus de groeten heeft gedaan (zal ze wel helemaal blij van worden :D) en zooo vet dat ze jou ook herkennen elke keer!! VET COOOOOL!!! Jij wordt ons kleine insidertje bij de boys hahaha! Heb je de groeten van ons aan tai gedaan trouwens? Hoop dat zij het ook leuk heeft gehad! Ik hoor alle mooie verhalen in detail wel als je terug bent haha ;)
    xxx

• 17 Augustus 2008 - 09:16

Francine:

leuk hoor!

• 17 Augustus 2008 - 10:06

Kimberley:

- Howie die een staande ovatie krijgt omdat zijn vrouw uit New Jersey komt. AJ die op zijn beurt verteld dat zijn moeder ook uit Jersey komt. Nick die helemaal verbaasd reageert en zegt: I've known you for 15 years and I never knew that. --> dat kan ik echt ZOOOO voor me zien! En dan met zo'n verbaasde blik erbij en alles ^-^

En als ze met knuffels spelen (bg's, bandleden, wie dan ook) das ook altijd ZOOO grappig! Zucht... ik mis zeeee :(

• 17 Augustus 2008 - 15:11

K_083:

Helemaal super!! Ben blij dat het zo gaaf was!!! Alweer een beetje bijgeslapen intussen?

Heel veel plezier nog even daar!

xx Karin

• 17 Augustus 2008 - 16:18

Mama:

hé hé wat een verhaal.
    was wel leuk denk ik ????

gr kus mama

• 17 Augustus 2008 - 17:35

Marije:

Hey Maaike,

Wow je hebt het echt super gehad, helemaal vooraan! En supermooie foto's!! Nu maar hopen dat ze snel deze kant weer opkomen, wanna see em!!

groetjes Marije

• 17 Augustus 2008 - 18:46

Heleen:

Maaike wat leuk dat je even uitgebreide samenvatting geeft van de bsb dag! echt grappig om te horen dat het eerst weer echt zo'n bsb hysterische bende was haha! ik zag dat dus echt voor me! en tof man dat je vet goed vooraan stond!!
    en leuk dat ze samen zo leuk waren op podium!
    xx

• 17 Augustus 2008 - 18:51

Heleen:

oh nog even na het bekijken van de foto's> die ene laatste is echt geweldig haha nick en brian! en gewoon ook andere kleren aan hebben en een bsb logo als decor, toe maar hoor!!

• 19 Augustus 2008 - 15:15

Janske:

geweldige foto's en ik ben zzzzzooooooooooo blij voor je!!!echtwaar!! Geweldig gewoon! Een beter concert kon je niet hebben!!!

kus, Janske

• 06 September 2008 - 16:57