I <3 NY!! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Maaike Sande - WaarBenJij.nu I <3 NY!! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Maaike Sande - WaarBenJij.nu

I <3 NY!!

Door: Maaike

Blijf op de hoogte en volg Maaike

19 Augustus 2008 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Echt serieus!! Ik houd van deze stad!! Ik wordt er gewoon helemaal vrolijk van! Vandaag heb ik eigenlijk voor het eerst hier wat ouderwets 'sightseeing' gedaan maar niet te veel hoor. Ben geen Japanner haha.

Eindelijk kon ik vandaag naar de MOMA. Het Museum of Modern Art. En er stond gewoon GEEN rij!! Ik had me helemaal klaargemaakt voor een half uur in de rij staan en had zelfs maar wat te drinken gehaald bij Starbucks om de wachttijd goed te benutten. Maar NEE!! Helemaal geen rij. Dus dat was mooi.

Er was een speciale tentoonstelling over Dalí en zijn kunstwerken met betrekking tot film. Erg interessant maar daar was het ZO druk. Dat was echt de grote trekpleister. Maar het was wel heel erg interessant om te zien hoe hij zijn inspiratie uit de ontwikkeling van de film haalde.

Daarna door naar de gewone tentoonstelling met Gaugain, Van Gogh, Matisse, Rousseau, Monet, Klee, Kadinsky, Pollock, Rothko, Duchamp, Dalí, Picasso, Warhol en nog veel meer. Ik heb een paar pareltjes op mijn photobucket gezet. Je mocht er namelijk zonder flits foto's maken.

Na het MOMA ben ik naar Fifth Avenue gegaan. Ik wilde namelijk Chocolate Covered Strawberries kopen als een kadotje. In 2005 had ik die gekocht bij F.A.O Schwartz dus ik toog naar F.A.O. Schwartz, eenmaal daar hadden ze de lekkernij niet meer maar ik heb me nog wel even staan vergapen aan mega knuffels en ander gek speelgoed. Onderweg kwam ik nog langs de Disney store. Tja daar kun je gewoon niet NIET naar binnen gaan. Dat moet gewoon even. Eenmaal op Fifth bij Central Park aangekomen en toen rechtsomkeers gemaakt en nog wat winkels binnengelopen maar verder niks gekocht. TOTDAT!! Ik bij de Nintendo winkel kwam!! Jawel op 48th tussen Fifth en Sixth Avenue zit gewoon een Nintendo winkel!! Dat wist ik helemaal niet! Dus daar nog een spelletje gekocht (CSI voor op de DS, heb ik in het vliegtuig wat te doen ;-) ).

Meteen daarna stond ik midden op Rockefeller Plaza en in het Rockefeller Center zit ook het Top of the Rock Observation Deck. Vanaf daar heb je ook een mooi uitzicht over de stad. Eigenlijk mooier dan vanaf het Empire denk ik, maar je ziet vanaf TOTR wel niet zo mooi het Chrysler Building wat toch wel weer het mooiste gebouw is in New York. Enfin, even de verplichte foto's gemaakt en daarna helemaal down south richting City Hall gegaan. Daar zit namelijk J&R de winkel waar ik mijn MP3 speler gekocht heb in 2005. Toch nog even gespiekt of ik geen nieuwe wilde. En aangezien ze de nieuwste Creative nog niet binnen hebben (komt volgende maand pas) en er verder helemaal niks op de markt is wat ook maar enigzins mijn oude MP3-speler kan vervangen laat ik het maar even zoals het is. Ik heb wel nieuwe oordopjes gekocht omdat ik nu altijd met die mega koptelefoon sleep. En dat is niet handig. Met die dopjes kan ik mijn MP3-speler makkelijker in mijn tas krijgen.

J&R zit heel dichtbij de Brooklyn Bridge dus die ben ik nog een heel klein stukje opgelopen en daar nog wat foto's gemaakt. Toen was het alweer 7 uur en heb ik de metro teruggepakt naar het hotel. Nu ga ik mijn koffers helemaal OPNIEUW inpakken. Anders past het allemaal niet denk ik en ik moet even wat dingen reorganiseren. Dus dat ga ik nu lekker doen met een muziekje op de achtergrond en dan ga ik lekker pitten.

Morgen om 11 uur check ik uit dit hotel en om 4 uur komt mijn Super Shuttle om me naar het vliegveld te brengen en dan is dit avontuur over! Morgen zal ik dan ook niets meer posten of ik moet superveel tijd overhebben op het vliegveld maar aangezien het JFK is denk ik van niet. Dit zal dus mijn laatste bericht vanuit Amerika zijn. Misschien dat ik nog wat na-post als ik eenmaal in Nederland ben. Soort van moraal van het verhaal en dan is het echt klaar. Mocht ik daar niet meer aan toe komen dan zeg ik alvast tegen iedereen die zo trouw alle berichtjes gelezen heeft: dank je wel en wellicht tot de volgende keer! Op deze blog of in het echie!!

Foto's van vandaag: http://s39.photobucket.com/albums/e163/maaikegoesUSA2008/New%20York/

  • 19 Augustus 2008 - 07:05

    Martine:

    Hey hey,
    heb je kaartje ontvangen leuk!!! En ik heb great news: ik ga in een mega appartement wonen!!! Hoor je meer van als je terug bent!

    groetjes,

    Martine

  • 19 Augustus 2008 - 10:59

    Petra:

    Nog veel plezier en: goede reis!!!

  • 19 Augustus 2008 - 11:23

    Ewa:

    He meis! Nou, ik vond het super leuk om al je berichten te lezen! Dan zijn we er ook een klein beetje bij :) Jammer dat je reis alweer over is, maar nu kunnen we je weer zien dus dat is ook wel weer leuk haha! Heel fijne reis terug, doe voorzichtig en tot in nederland!!!
    dikke kus

  • 19 Augustus 2008 - 12:32

    Tante Joke:

    Nou meid, het zit er bijna op.
    Je hebt het geweldig gehad en je hebt veel herinneringen, kun je lekker van nagenieten.
    Geniet nog even, goeie reis en kom veilig weer thuis.

  • 19 Augustus 2008 - 15:14

    Janske:

    wat een geweldig avontuur heb je gehad...eentje om de rest van je leven met een grote glimlach op je gezicht aan teruig te denken.

    bedankt voor je leuke verslagjes en foto's!!!

    xxx Janske

  • 19 Augustus 2008 - 20:14

    Hilde:

    Oh, het MOMA... I'm so jealous! De vaste collectie is echt super. Toen ze aan het verbouwen waren, was die in Berlijn - ik heb er nog over gedacht om daar nog eens te gaan (was toch in Berlijn), maar er stonden rijen, niet normaal meer. Tja, Berlijners blijven het liefst in eigen stad!

    Aaaaah, I miss NY!

  • 20 Augustus 2008 - 11:38

    Francine:

    Dat klinkt erg indrukwekkend! Ik zal je foto's eens even gaan bekijken. Als je terug bent moet er maar weer snel een koe avondje komen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maaike

Ik ga voor een maand op vakantie naar de big ol' US of A. Hier kun je lezen wat ik allemaal meemaak. Nu maar hopen dat het internet het ook doet in alle hotels!

Actief sinds 19 Juli 2008
Verslag gelezen: 336
Totaal aantal bezoekers 27538

Voorgaande reizen:

21 Juli 2008 - 20 Augustus 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: