Tenement House Museum - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Maaike Sande - WaarBenJij.nu Tenement House Museum - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Maaike Sande - WaarBenJij.nu

Tenement House Museum

Door: Maaike

Blijf op de hoogte en volg Maaike

14 Augustus 2008 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Nou na het gekke verhaal van gisteren was het vandaag tijd voor wat serieuzer werk. Eerst lekker uitgeslapen en toen met de metro naar de Lower East Side om naar het museum te gaan.

De Lower East Side staat bekend als het terrein van immigranten en in de 19e eeuw en later ook in de 20ste eeuw kwamen veel immigranten uit Duitsland, Oost- Europa en Italië terecht in de Tenements aan de Lower East Side. Een Tenement is een apartement maar dan voor immigranten. Een tenement heeft meestal 5 woonlagen waar 4 apartementen per woonlaag inzitten. Kleine huisjes dus. In het begin zelfs zonder licht of water. Dat kwam allemaal later pas.

De woonomstandigheden waren dan ook erbarmelijk echt niet om aan te zien en de huizen werden ook niet opgeknapt en in de jaren 30 zijn de huizen dan ook verlaten. 97 Orchard St. is nu door een stichting gerestaureerd en worden de verhalen van de immigranten families verteld.

Het was echt gaaf. Wel klein en heet maar je krijgt zo wel een indruk hoe het was om daar te wonen. Er mochten helaas geen foto's gemaakt worden. Als jullie er wat van willen zien ga dan ff naar deze website:
Voor meer info kijk ook op:
Jacob Riis legde in foto's vast hoe het eind 19e eeuw was om te wonen aan de Lower East Side. Veel van die foto's zijn online te vinden.

Na het museum ben ik naar de Greyhound gegaan om de bustickets voor vanavond te gaan halen en daarna nog even boodschapjes gedaan. Ik ga zo mijn tas inpakken voor de komende 2 dagen. Vannacht om 12 uur nemen Arizar en ik de bus naar Atlantic City. We hopen om half 3 daar te zijn en dan in de rij te gaan zitten. Arizar heeft namelijk geen VIP voor het concert dus ze wil er vroeg zijn. Zaterdag ben ik pas weer terug dus dan komt dat verhaal pas weer met de foto's erbij natuurlijk. Dus nu hebben jullie even een lees pauze en tot zaterdag!

===
Oh btw, er komen nu ook allerlei paparazzi foto's tevoorschijn van gisteren bij het hotel en daar sta ik dus ook op. Echt te grappig gewoon. Kimberley heeft er twee gepost in een comment bij mijn vorige berichtje.

• 14 Augustus 2008 - 20:32

Mama:

interessant om te zien hoe die immigranten woonden.

veel plezier de komende twee dagen. niet té gek!!!!

groetjes xxx papa,mama,tom

• 15 Augustus 2008 - 09:15

Tante Joke:

Bedankt voor je kaartje,leuk dat je aan ons gedacht hebt, daar in het verre Amerika.
    Die huisjes zien er toch wel knus uit ook al zijn ze klein.

groetjes maar weer.

• 15 Augustus 2008 - 10:07

Petra:

Gefotografeerd door paparazzi: je wordt beroemd :P

• 15 Augustus 2008 - 10:07

Veel plezier!! 8-)

• 15 Augustus 2008 - 11:15

Petra:

Dank voor de tenement linkjes: boeiend!!

• 15 Augustus 2008 - 14:03

Ewa: