Hollywood = Wicked? - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Maaike Sande - WaarBenJij.nu Hollywood = Wicked? - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Maaike Sande - WaarBenJij.nu

Hollywood = Wicked?

Door: Maaike

Blijf op de hoogte en volg Maaike

30 Juli 2008 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Even een kort bericht (hoop ik) want ik ben best moe. Vanochtend was ik vroeg wakker vanwege de onvermijdelijke jetlag. Om half 10 stond ik buiten om richting Hollywood te gaan, het is nu bijna 12 uur 's avonds en ben net pas terug in mijn hotel. Vermoeiend dagje dus.

Eerst ging ik met de metro naar Hollywood Blvd. & Vine St. Het middelpunt van Hollywood. Ik wilde eerst naar de Paramount Studios en ik had besloten dat te voet te doen. Was best ok om te lopen maar toch best wel ver en eenmaal daar had ik vantevoren moeten reserven dus ik mocht niet naar binnen. Weer helemaal terug gelopen via Vine St., onderweg nog een Starbucksje gescoord (en een boel foto's) en daarna ging ik even bij een soort van Visitors Centre vragen hoe ik bij het Griffith Park Observatory moest komen.

Ik wilde nog wel meer zien en dus ben ik maar met een tour meegegaan door Beverley Hills, Bel Air en Rodeo Drive: de hotspot qua sterren. Het was best leuk, alleen duurde het wat te lang. 2 uur lang in een bus aapjes (proberen te) kijken is nou niet echt mijn ding. Maar ik kon onderweg wel wat dingen zien en ik heb nu ook besloten dat ik niet naar Universal Studios ga, maar naar West Hollywood. US is toch wat te duur om 'even' naar toe te gaan.

Dat je hier zowiezo nergens 'even' naar toe kunt is mij wel duidelijk geworden. Alles wat loopbaar lijkt is het eigenlijk net niet. Maar goed dat is goed voor de exercise. En ik ben hier nu niet gekomen om lui op mijn reet te gaan zitten.

Terwijl ik uit de metro kwam, struikelde ik al zo'n beetje over de Walk of Fame, die eigenlijk niet eens opvalt omdat je erop loopt. Hollywood Blvd is dan DE historisch plek in Hollywood. Nou ja, historisch. Voor ons Nederlanders is het een lachertje: het begon allemaal ergens in 1909 ofzo... Dus ouder dan dat is er niks. Maar ze zijn er maar wat trots op hier lijkt het wel.

Op Vine St kwam ik ook nog een paar leuke dingen tegen waar ik even foto's van moest maken. Even de BSB kennis testen bij sommigen van jullie: in welke clip komen deze twee locaties voor?
1.): http://i39.photobucket.com/albums/e163/maaikegoesUSA2008/LA/CIMG0912.jpg
2.): http://i39.photobucket.com/albums/e163/maaikegoesUSA2008/LA/CIMG0913.jpg
En nee... ik ben er niet naar op zoek gegaan ik kwam het tegen op Vine St ergens tussen Melrose Ave en Hollywood Blvd.

Daarna dus de tour. Ik moest even wachten en daarna werden we in een trolley geladen en gingen we op naar "The Hills". Onderweg kwamen we natuurlijk allemaal veel te grote en veel te dure huizen tegen. Van Julia Roberts, de baas van Guess, het huis wat van 50 Cent wordt, Christina Aguilera (oftewel het voormalige huis van Ozzy Osbourne) en nog een hele rits aan Celebs meer. Ook het huis uit de Fresh Prince of Bel Air (die TV serie met Will Smith) kwamen we tegen.

Leuke feitje: in Bel Air heb je geen stoep. Het is er zelfs verboden om er te voet of op de fiets door heen te gaan zonder toestemming van de Bel Air Patrol. Eh... ja...

Vlak voor de tour had ik kaartjes gekocht voor Wicked de musical. Leek me wel leuk om 's avonds wat te doen en het theater zat tegenover het metrostation dus dat was alleen maar handig.

Na de tour een bus genomen richting Griffith Park, maar daar aangekomen meteen weer terug gegaan. Ze hadden me de verkeerde kant opgestuurd en ik zou minimaal 3 mijl moeten lopen om bij de Observatory te komen. Aangezien het al over 4en was en ik om 7 uur bij het theater moest zijn leek me dat geen strak plan want ik moest ook nog wat eten.

Daarom ging ik op mijn volgende missie: naar Santa Monica Blvd & La Brea Ave. Daar zaten wat electronica zaken en tja koop je een DS maar geen hoesje om het mee te nemen dus die moest ik even eentje halen. Daar vlakbij zat een Jamba Juice dus even de grootste maat gekocht en dat was dan maar even avondeten. Er zat tegenover ook een Mac, maar ja die zie je hier zoveel.

Via La Brea Avenue ben ik toen naar Hollywood Blvd gelopen. Dat is het begin van de Walk of Fame en op Hollywood Blvd had ik nog geen foto's gemaakt want daar was ik alleen nog maar met de bus doorheen gekomen tijdens de tour. Dus foto's gemaakt van de twee oudste bioscopen van LA: The Egyptian en The Chinese Mann Theater. Ook het Kodak Theater kwam ik tegen, hier worden elk jaar de Oscars gehouden. En bij deze attracties (het stikte er van de toeristen) staan impersonators van filmsterren en dan wel in rol. Sta je bij het stoplicht en dan staat plots Jack Sparrow naast je, of Batman... Bizar maar wel lachen want ze bleven wel goed in character.

En toen was het tijd voor de show die echt helemaal geweldig was en uiteindelijk de highlight van de dag. Waarom? Omdat Hollywood er een beetje uitziet als een achterbuurt. Geloof het of niet, van alle glitter en glamour is weinig te merken op Hollywood & Vine. De storefronts doen je denken aan een achterbuurt en er lopen veel zwervers. Overal zijn kleine rijtjes huizen waar winkels en fastfoodketens in zitten waar mensen hun boodschappen doen: de auto voor de deur geparkeerd. Alleen het stuk waar ik nog niet te voet ben geweest, maar wel met de tour rondom de Sunset Strip bij Beverley Hills en Rodeo Drive was wat te merken van de Glitter en Glamour van Hollywood. Daarom wil ik daar nog een keer naar toe: het zag er daar allemaal wat netter en vriendelijker uit.

Morgen ga ik eerst naar de Griffith Observatory. Nu echt!! Want ik weet nu waar ik uit moet stappen en dan ga in Downtown in! Op naar de wolkenkrabbers!!

Oh ja nog 1 nieuwtje!! Er was hier vanochtend een aardbeving maar ik heb er niks van gevoeld. Als je kennelijk op straat stond (zoals ik) was het gewoon net alsof er verkeer langskwam maar ik hoorde van iemand die Downtown was op dat moment dat hele gebouwen ontruimd waren. Het was verder een kleintje dus niets drastisch ofzo.

Voor foto's zie mijn nieuwe photobucket, die het wel doet:
http://s39.photobucket.com/albums/e163/maaikegoesUSA2008/
Tip: kijk bij albums (links op het scherm) en klik dan op de naam van de stad om de foto's te zien. Er staan een paar random foto's in het album waar je op binnen komt.

  • 30 Juli 2008 - 08:28

    Moenie:

    Hey,

    Even een berichtje van een mede Nederlander in LA. Ik was in de buurt van Van Nuys (Noord oostelijk van griffith park) en daar was de aardbeving wel te voelen. Ik stond ook buiten op straat en zag de gebouwen heen en weer gaan, maar verder was het niet ernstig of zo. Iedereen keek elkaar eigenlijk meer aan van wat gebeurd hier... En volgens de media was het een beving van 5.4 op de schaal van Richter.

    Anyways,

    Veel plezier nog op je verkenningstocht in LA.

    Mark

  • 30 Juli 2008 - 11:14

    Ewa:

    heeeey maaikie!
    ok, even die clip, ik heb echt geen idee haha. Heb zelfs nog een paar op youtube gekeken maar weet het echt niet. Dus ik wil graag een antwoord want ben nu zoooo benieuwd!

    en wtf? geen stoep? Misschien is dat om alle toeristen weg te laten in bel air, omdat dat natuurlijk wel een dure buurt is... Ik weet ook niet waarom je er anders niet mag lopen haha.

    Ga nu foto's kijken, ben heel benieuwd!!
    xx

  • 30 Juli 2008 - 11:40

    Ewa:

    ugh heb alle video's bekeken waarvan ik dacht dat het erin zou kunnen zitten maar ik weet het echt niet, of zie ik nu gewoon een video over het hoofd? haha

  • 30 Juli 2008 - 14:50

    Maaike:

    je moet denken aan BSB solo clip Ewa... Ik ga het natuurlijk niet te makkelijk maken haha.

  • 30 Juli 2008 - 15:04

    Mama:

    boeiend verslag(je), je hebt daar genoeg te doen. leuk.
    Eng hoor zo'n aardbeving,maar ja maak je dat ook nog eens mee.mooie foto's. We kijken uit naar je volgende verslag.
    gr.papa,mama xxx

  • 30 Juli 2008 - 17:02

    Janske:

    ik wist het meteen...maar zal het niet verklappen voor de anderen...hahahah...ben je er nog binnen geweest?

    ik wilde in nyc naar Wicked gaan, maar het was voor 6 maanden uitverkocht...zo populair....vette liedjes in die musical he!Love it!!

    blijven genieten meid!!!

    kus, Janske

    ps. die aardbeving was hier zelfs op het nieuws...:-)

  • 30 Juli 2008 - 19:47

    Peet:

    Hee, leuk dat je naar de observatory gaat! :D

  • 02 Augustus 2008 - 15:31

    Kimberley:

    Is het Help me van Nick?? Kweet et niet zeker hoor..

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maaike

Ik ga voor een maand op vakantie naar de big ol' US of A. Hier kun je lezen wat ik allemaal meemaak. Nu maar hopen dat het internet het ook doet in alle hotels!

Actief sinds 19 Juli 2008
Verslag gelezen: 155
Totaal aantal bezoekers 27597

Voorgaande reizen:

21 Juli 2008 - 20 Augustus 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: