Uitzicht over de stad en nog wat random feitjes - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Maaike Sande - WaarBenJij.nu Uitzicht over de stad en nog wat random feitjes - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Maaike Sande - WaarBenJij.nu

Uitzicht over de stad en nog wat random feitjes

Door: Maaike

Blijf op de hoogte en volg Maaike

31 Juli 2008 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Nou vandaag was het dus tijd voor een lange wandeling. Natuurlijk miste ik mijn bushalte weer eens en moest ik weer terug naar Los Feliz & Hillhurst Ave. Eenmaal daar kon ik beginnen met naar boven lopen. Dat was nogal een klus zeker als de stoep plotseling ophoudt... Tja weer alles voor de auto gemaakt.

Onderweg kreeg ik wat last van mijn kuiten dus ik ben ook een paar keer moeten gaan zitten, want anders was ik niet boven gekomen. Ik stopte even om een bordje te lezen en wat bleek: vorig jaar is het halve park afgebrand in een grote bosbrand. Ik heb wat foto's gemaakt van de wel erg kale heuvels die nu over zijn gebleven. Dus zie photobucket voor de foto's daarvan.

Eenmaal boven was de klim het dubbel en dwars waard. Wat een uitzicht!! (Zie foto's) De blauwe waas komt door uitlaatgassen en andere troep die in de lucht blijft hangen en eindelijk was ik ook dichtbij het Hollywood sign. (Voor bewijs: zie foto's) ;-)

Vijf minuten nadat ik boven was ging het Observatory zelf open, maar je kon niet echt ergens bij. Het museumpje wat erin zat was gratis: alleen voor de film hoefde je te betalen. Dat vond ik wel grappig dus daar ben ik naar toe gegaan. Even wat gegeten tussendoor, nog wat foto's gemaakt en toen kon ik weer op weg naar beneden.

Ik liep nog even verkeerd omdat ik niet helemaal dezelfde weg terug had genomen. Eenmaal in de bus was ik zo weer terug op Hollywood & Vine waar ik op de metro stapte richting Downtown. Even een foto gemaakt van de skyline up close and nog langs Staples Center gelopen. Staples Center is een mega uitvergroting van Ahoy: sportpaleis (voor basketbal, ijshockey en nog wat andere sporten) en ook concerthal.

Aangezien dat allemaal Financial District is, is er daar weinig te beleven in LA. Ik had gehoopt daar wat te kunnen shoppen, maar helaas. Er zat alleen Macy's. Dat moet dus morgen maar even. Met de metro ben ik naar Civic Centre gegaan en daar ben ik op zoek gegaan naar de LA Cathedral. Nou ja Cathedral... Het zal er vast wel een zijn, maar hij was zo hypermodern en spuuglelijk dat het niet eens een foto waard was.

Inmiddels was ik maar een paar blocks van mijn hotel vandaan en dus ging ik lopend verder. Onderweg nog het stadhuis, Court House en House of Justice tegen gekomen. Toen was ik toch wel erg op en dus ben ik lekker op tijd al terug in mijn hotel. Die wandeling van vanochtend heeft er aardig ingehakt. En de vermoeidheid van al het lopen van gisteren zat ook nog goed in de benen. Voor morgen heb ik een tour geboekt bij Paramount Studios, dus dan kan ik wel naar binnen en dat is een wandeling van 2 uur. Daarna ga ik naar West Hollywood en als ik daar klaar ben ga ik richting Universal City, naar de Citywalk: een straat met allemaal winkels. Dus dan kan ik even shoppen. Ook zit daar het Hard Rock Cafe Hollywood, en daar wil ik gaan eten.

Wat nog helemaal random is en wat ik toch even niet kan laten om op te merken is dat LA qua mooie stad misschien tegenvalt de diversiteit in mensen die je hier tegenkomt is des te kleurijker en interessanter. Wat voor mensen je hier niet allemaal tegenkomt in de metro, de bus, gewoon op straat of bij de Starbucks! Het zijn allemaal een beetje typetjes bijna. Erg grappig. Zo bots je bijna tegen de reincarnatie van de jonge Mick Jagger aan, zo zit je naast iemand met gaten in zijn schoenen maar wel een bling bling horloge om (jawel diamond encrusted met het 50 Cent logo erop) en zo loop je naast een zakenvrouw in mantelpak met briefcase. Echt alles loopt hier door elkaar en dat is toch iets wat ik in andere steden nog niet ben tegen gekomen. Het is zeg maar Amsterdam, maar dan in het kwadraat.

Oh en for your enjoyment zit er bij de foto's ook nog een foto van de file. Ik wilde even laten zien hoe mooi alle auto's hier glimmen.

En ik zal het maar even verklappen welke videoclip het nou was in die foto's: het is de clip van Help Me, Nick's eerste solo single. Ik ben niet meer binnen geweest, maar ik zag het en het kwam me bekend voor dus ikke een foto maken en toen besefte ik me pas waar ik het van herkende. Erg grappig dat je daar zo tegenaan loopt.

En hier weer de foto link:
http://s39.photobucket.com/albums/e163/maaikegoesUSA2008/LA/

  • 31 Juli 2008 - 08:07

    Janske:

    help me...ik zag het meteen...je had het alleen langer geheim moeten houden ;-)
    Ben je constant alleen op vakantie (op die meetings met je vrienden na)? Lijkt me heerlijk...alle vrijheid!Goede restaurants zijn ook; applebees,ruby tuesdays en pappa john's pizza...als je niet weet wat te eten;-)

    mooie foto's hoor!Ik ga zelf in maart/april naar o.a. LA...dus dit is een goed vooruitzicht;-)

    Geniet ervan meid!!

    Kus, Janske

  • 31 Juli 2008 - 08:19

    Tom Je Bruder :

    hallo maaike!
    gaat alles nog goed? alles nog leuk daar?
    we missen je wel hoor!hahahahaha niet te veel gaan gokken in las vegas gr van je broertje en erna en marwi en adinda!!xxxxx

  • 31 Juli 2008 - 08:21

    Tom:

    ohh ja maaike voeg adinda ff toe aan je hotmail ik stuur een mail met haar adres gr tom

  • 31 Juli 2008 - 11:17

    Ewa:

    oooh Help me..!! ja natuurlijk. Ik zat echt te kijken naar de bsb video's en kom me al niet herinneren dat dat erin zat, maar ben ze toch allemaal afgegaan hahaha. Ik ben een blondie.

    Vind het super dat je zo elke dag wat schrijft over je reis! Zo kunnen wij meegenieten en zo leer ik Amerika ook wat beter kennen voor later hahaha ;) Ik ga nu weer even je foto's kijken. Trouwens, heb ff die cathedraal maar op google opgezocht en hij is inderdaad oerlelijk! Dan ga ik toch liever naar italië, frankrijk of duitsland voor cathedralen... :S

    dikke kus

  • 31 Juli 2008 - 12:15

    Mama:

    die pijn in je kuiten was niet voor niets,mooie foto van het uitzicht,en zeker van jou,keileuke foto. iemand anders gemaakt??? andere foto´s waren ook mooi hoor.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maaike

Ik ga voor een maand op vakantie naar de big ol' US of A. Hier kun je lezen wat ik allemaal meemaak. Nu maar hopen dat het internet het ook doet in alle hotels!

Actief sinds 19 Juli 2008
Verslag gelezen: 207
Totaal aantal bezoekers 27586

Voorgaande reizen:

21 Juli 2008 - 20 Augustus 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: