Amerika is goed voor het zelfvertrouwen - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Maaike Sande - WaarBenJij.nu Amerika is goed voor het zelfvertrouwen - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Maaike Sande - WaarBenJij.nu

Amerika is goed voor het zelfvertrouwen

Door: Maaike

Blijf op de hoogte en volg Maaike

01 Augustus 2008 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Na gisteravond helemaal niks gedaan te hebben omdat ik zo ontzettend moe was, heb ik echt super lekker geslapen. Dat was maar goed ook, want de tour bij Paramount Pictures zou 2 uur duren en ik moest ook om 7 uur op om daar op tijd te zijn. Het is fijn dat hier veel bussen rijden, maar ze rijden maar om de 12 minuten en natuurlijk mis je die altijd net dus moet je wachten en dan is het nog eens 10 minuten rijden om bij de straat uit te komen waar je moet zijn bovenop nog eens 5 minuten lopen naar de plek waar je moet zijn oh ja en vergeet niet die 30 minuten in de metro... Ouch...

De tour begon om 10 uur en was echt heel erg leuk. Als je nog nooit een filmstudio hebt gezien dan is het allemaal heel cool. Sommige dingen wist ik al (sommige illusie dingen etc.) van mijn stage bij ConsumentenTV, maar voor film en TV series strekt de betekenis van het woord illusie toch verder dan gemiddeld.

We werden door de security binnen gelaten. Eerst kon die man mijn reservering niet vinden. Ze hadden mijn naam dan ook helemaal verkeerd opgeschreven ondanks dat ik het helemaal gespeld had aan de telefoon. Vanaf nu heet ik dus niet meer Van de Sande maar Zan de Sanbe. Erg speciaal. Commentaar van de security: They do that all time. OKAY!

We begonnen de tour met wat geschiedenis over Paramount. Dat het in 1912 opgezet is, hoe ze aan het land gekomen zijn (was van een begraafplaats) en over hoe het er in de jaren 20 tot aan de jaren 50 op de studio aan toe ging. Grote films van Paramount zijn: Titanic, The God Father, Forrest Gump en Brave Heart en de televisie serie Cheers, Frasier, Happy Days & The Lucy Show (met Lucille Ball). Na het historische praatje werden we in zo'n golfkarretje geladen om over het terrein te rijden.

Naast een sloot aan info over Paramount en hoe het allemaal werkt mochten we zelfs een paar sets op! Zo mochten we binnen in Studio 25 waar jaren lang Cheers werd opgenomen. Nu werd er een reclame opgenomen. Meteen daarna mochten we de opnamestudio van Entertainment Tonight in. Zeg maar de RTL Boulevard van Amerika. De presentatrice van het programma lipe nog langs en zei hoi. Ik ken die vrouw natuurlijk niet maar de Amerikanen op mijn tour waren helemaal in de zevende hemel.

De twee werkende sets die we binnen mochten waren van twee series die in Nederland niet super bekend zijn: Everybody hates Chris en Monk. Van die eerste waren letterlijk op een werkende set: we mochten tussen takes even naar binnen wandelen. Ook mochten we lopen door 'New York': oftewel een grote buiten set met facades die vijf verschillende buurten in New York voorstellen.

Niets in die straat is echt. Er staan bomen uit alle 4 de seizoenen klaar om in speciale putten in de stoep gezet te worden. Alle bakstenen zijn eigenlijk fiberglass wat geschilderd is en zodra je een deur opendoet zijn er niets dan ladders en lampen die te voorschijn komen. Kijk voor nog meer illusies even bij mijn foto's want het is te veel om op te noemen. (Onder andere hoe ze water scènes opnemen).

De tour was erg leuk en we hadden een enthousiaste tourguide. Dat helpt natuurlijk wel. Wat bleek: het was de eerste keer dat ie de tour gaf. Echt leuk. Hij deed het echt heel erg goed.

Om 12 uur was de tour afgelopen en ben ik wat gaan eten bij de Astroburger. Toen teruggelopen via Vine Street naar Santa Monica Boulevard. Onderweg kwam ik nog die drumzaak tegen waarvan jullie moesten raden in welke videoclip hij zat, maar die was dicht. Oh en voor de geïnteresseerden: de zaak ligt op Vine Street tussen Melrose en Willoughby Ave. Dus voor wie ooit in LA is en in de buurt is weer waar ie moet zoeken.

Eenmaal op Santa Monica heb ik de 704 bus naar Canon Drive genomen. Dat is echt IN Beverly Hills en daar was het echt een stuk mooier dan op Hollywood Blvd.
Vergelijk dit: http://i39.photobucket.com/albums/e163/maaikegoesUSA2008/LA/CIMG1027.jpg (Hollywood)
Met dit: http://i39.photobucket.com/albums/e163/maaikegoesUSA2008/LA/CIMG1058.jpg (Beverly Hills)

Even rondgelopen EN GESHOPT op Beverly Drive (ja ik heb geshopt in Beverly Hills) en dat klinkt duurder dan het is. De echte duren spullen liggen één straat verderop op Rodeo Drive: de fifth avenue of champs elysee van LA. Alleen maar Gucci, Prada, Fendi en nog meer dure merken die niet echt in mijn budget passen. Er zitten daar zelfs zaken waar je alleen op afspraak naar binnen mag.

Nee mijn shop avontuur bracht mij gewoon naar de GAP en Victoria Secret. En daar komt mijn titel vandaan. Shoppen hier geeft een heerlijk gevoel. Bij Amerikaanse winkels heb je als Nederlander standaard een maat kleiner dan in Nederland of zelfs 2 maten kleiner. Dat overkwam mij dus vandaag bij de GAP. Ik heb nu dus een trui in maat S. Eh ja... dat moet ik in Nederland eens proberen!

Na deze shopping spree ben ik even teruggelopen naar Santa Monica Blvd en omdat ik de bus op een haar miste, besloot ik om helemaal naar de volgende bushalte te lopen. En dat was een eind, maar daardoor kon ik wel weer een paar hele mooie foto's maken. En ik had nog aanspraak van een mevrouw: you're carrying bags from two of my favorite stores! Dat vond ik wel weer grappig.

Met de bus ging ik helemaal naar de andere kant van de stad, naar Santa Monica en Vermont. Daar ben ik op de metro gestapt naar Universal City. Dat is dus richting Universal Studios. Daar zit namelijk zo'n beetje de enige winkelstraat van heel LA waar WEL vanalles bijelkaar zit. En omdat ik bepaalde dingen wilde kopen moest ik daar even naar toe. Dat leidde dus tot shopping spree nummer 2. En, schrik niet, ik heb crocs gekocht. Ja, crocs. En nee niet die hideous dingen!! Deze: http://shop.crocs.com/pc-939-4-capri-canvas.aspx?reqid=939&reqProdTypeId=41p&subsectionname=footwear&section=products (en dan zwart met wit). Die dingen zitten lekker!! Dus ik ga een paar slippers hier weggooien en dan komen deze ervoor in de plaats.

Even wat gegeten bij het Hard Rock Cafe (incl. draaiende auto op de bar) en toen ben ik weer richting hotel gegaan want ik had het aardig gehad voor vandaag.

Morgen ga ik mijn kaartjes voor de bus richting Las Vegas ophalen en naar Santa Monica Beach. Hopelijk kan ik een paar mooie foto's van de sunset maken!!

Kijk voor de foto's op van mijn photobucket: http://s39.photobucket.com/albums/e163/maaikegoesUSA2008/LA/

  • 01 Augustus 2008 - 08:20

    Ewa:

    Hii maaik,

    En hoe waren de mensen bij HRcafé? Zijn ze daar net zo aardig als in amsterdam?! hihi
    Trouwens, sorry maar crocs blijven lelijk, welk model je ook koopt haha ;) Maar dat ze lekker zitten is veel belangrijker, vooral als je grote stukken loopt daar in the USA. Verder klinkt je verhaal wel weer supergaaf. Vind je het alleen niet jammer dat je verder niet echt ee reisgenoot hebt? Gewoon een hersenspinsel... EN binnenkort Las Vegas, meid, dat wordt echt lachen. Ik vind dat je daar een keertje uit moet gaan (of in LA, want daar heb je blijkbaar ook leuke clubs?)
    xxx

  • 01 Augustus 2008 - 08:29

    Ewa:

    Oh en ps.: super gafe en mooie foto's!!! wederom ben ik jaloers (maar dan om een goede manier ;)) haha

  • 01 Augustus 2008 - 10:21

    Janske:

    hey maaike!!

    ik heb gister mijn vlucht naar LA geboekt...dus ik zit nu echt helemaal weg te kwijlen bij je verhalen!!!Leuke foto's!!ik ga zeker die tour doen bij paramount pictures!!!

    kus, janske

  • 01 Augustus 2008 - 13:04

    Mama:

    weer een druk dagje geweest, morgen lekker chillen on the beach,goed smeren met je factor 50 hahaha. veel plezier kus mama

  • 01 Augustus 2008 - 14:05

    Fiona:

    Ik lees iedere ochtend met plezier je verhalen :) Tot nu toe is nog niks me onbekend haha! Ik mis het wel hoor, zou willen dat ik er ook was! Alleen dan wel met auto, want tja, ik ben lui ;)

    Herken vooral veel in je LA belevenissen, been there, done that, maar het blijft een speciale 'stad'. Maarre, ik lees steeds dat het zo slecht shoppen is? Ik heb niet anders gedaan in het half jaar dat ik daar woonde. Er zijn zat malls, maar ook The Grove (maar da's meer voor de leuk) en Santa Monica hebben zoveel te shoppen! Zeker de laatste, daar heb ik heel wat voetstappen staan!

    Geniet er nog ff van en ik blijf je volgen :)

    Xx

  • 01 Augustus 2008 - 14:08

    Fiona:

    Oh ja!
    Die crocs zijn fantastisch! Ik loop al 2 jaar op die slippers en ik kan er letterlijk de hele wereld op rond en mee bergblimmen :P Heerlijk die dingen! (L)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maaike

Ik ga voor een maand op vakantie naar de big ol' US of A. Hier kun je lezen wat ik allemaal meemaak. Nu maar hopen dat het internet het ook doet in alle hotels!

Actief sinds 19 Juli 2008
Verslag gelezen: 443
Totaal aantal bezoekers 27592

Voorgaande reizen:

21 Juli 2008 - 20 Augustus 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: