Santa Monica Beach - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Maaike Sande - WaarBenJij.nu Santa Monica Beach - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Maaike Sande - WaarBenJij.nu

Santa Monica Beach

Door: Maaike

Blijf op de hoogte en volg Maaike

02 Augustus 2008 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Voor het eerst deze vakantie heb ik eens echt uitgeslapen. Ik miste dus wel het ontbijt maar ik had wat Cheerios gekocht dus dat voldeed wel als ontbijt.

Ik had besloten om vandaag al mijn Greyhound kaartjes op te halen. Bij de hotelbalie vroeg ik hoe ik het beste bij het busstation kon komen. Dat was per taxi maar om nou 10 dollar neer te gaan tellen om kaartjes op te gaan halen. Dus ging ik maar lopen. Het station ligt echt niet in een lekkere buurt, veel fabrieken etc, dus morgen ga ik wel lekker met de taxi. Het is trouwens met koffers ook echt niet te lopen. Dat is toch echt te ver. Ik heb nog even 5 dollar extra betaald dan heb ik morgen zeker een lekker plekje in de bus.

En omdat ik in LA ben en dus vlakbij de Grote Oceaan wilde ik daar toch ook wel naar toe. Dus was het tijd om naar Santa Monica Beach te gaan. Het duurde echt lang om daar met de bus te komen: zo'n anderhalf uur, maar het was er best leuk. Er was een pier en natuurlijk het strand. Er is ook nog een winkelstraat (3rd street) maar daar ben ik niet eens geweest.

Even wat gegeten op de pier (erg lekker eten!!) en toen ben ik op het strand gaan zitten. Het was inmiddels al 5 uur geweest dus heet was het niet meer. Toch maar even goed ingesmeerd en even de zee ingegaan. Wat is die zee sterk!! Veel sterker dan onze Noordzee of de Middellandse zee. Je kon het zand helemaal weg voelen spoelen en het was dus best moeilijk om te blijven staan. Ik heb wat foto's gemaakt van de golven die een stukje hoger zijn dan in Nederland.

Nog even wat zitten lezen terwijl de zon onder ging en toen nog even foto's daar van gemaakt en toen weer anderhalf uur terug met de bus en de metro. Mijn handdoek was nog nat dus ik zat daar zo met mijn handdoekje in de bus en toen schoot me ineens de Hitchhiker's Guide to the Galazy te binnen: Whatever you do, always know where your towel is... Lolz voor de mensen die het kennen die weten wel wat ik bedoel. Nog niet gelezen/ gezien? DOEN!!!

FOTO's Santa Monica Beach:
http://s39.photobucket.com/albums/e163/maaikegoesUSA2008/LA/

Ik had vanochtend alles al opgeruimd dus ik heb genoeg tijd nu om lekker even te relaxen zodat ik morgen fris en fruitig op weg kan naar Las Vegas, oftewel Sin City.

LA was leuk, veel leuker dan Washington DC omdat je toch het gevoel hebt dat hier meer gebeurd dan in DC. Het bruist hier meer en je kunt veel meer doen. Het zou dan ook de moeite waard zijn om hier nog een keer terug te komen. Maar nu ben ik vooral benieuwd wat Las Vegas te brengen heeft.

Iemand vroeg mij in een van de reacties of het niet saai is om zo alleen op pad te zijn. Mijn antwoord daarop is: helemaal niet!! Ik hou van de vrijheid om te doen wat ik wil wanneer ik het wil. Het enige nadeel is iemand om alle ervaringen mee te delen, maar hoera voor de techniek want daar is en blog dus prima voor. Kan ik toch even kwijt wat ik allemaal wil zeggen. Ik wil iedereen ook alvast heel erg bedanken voor alle leuke berichtjes! Vind het echt leuk dat veel mensen het iedere dag even lezen wat ik allemaal mee maak.

Nou ik ga zo maar slapen want de busreis van morgen duurt 6 uur dus dat is wel even. Ik weet nog niet wanneer ik in Vegas mijn blog weer ga updaten want ik moet daar 15 dollar per uur betalen om te internetten. Dus ik moet even gaan kijken hoe ik dat wil gaan doen. Vooralsnog zeg ik: Goodbye LA, hello Vegas!! Yeah baby!!

Oh en remember: what happens in Vegas stays in Vegas... :P

  • 02 Augustus 2008 - 08:58

    Janske:

    misschien kun je (je hebt toch je laptop bij je) je bericht vast typen in een bestand, dan hoef je alleen maar de minuten te betalen dat je het onlne zet;-)scheelt een hoop tijd en hopelijk een hoop geld!

    goede reis naar Las Vegas....GreyHound is best relaxt...zo kun je lekker veel rondkijken....heerlijk!!

    kus,Janske

  • 02 Augustus 2008 - 09:44

    Tante Joke:

    Ha die Maaike

    Ik lees met plezier je verslagen, wat spannend allemaal, leuk.
    Ik ga nu even je foto's bekijken.
    Wij zijn weer terug uit Scotland, was erg mooi, de Highlands zijn indrukwekkend!

    groetejs van ons.

  • 02 Augustus 2008 - 11:31

    Ewa:

    Tuurlijk lees ik elke dag je berichtjes. Ik ben superbenieuwd hoe het gaat daar, en wat je allemaal ziet, en dan heb ik een beetje het idee dat ik mee kan genieten van USA ;) En janske heeft wel een punt hoor, eerst typen in word, en daarna knippen/plakken. Zo deed ik dat vroeger met emails bijvoorbeeld, toen we i-net via de telefoon hadden hihi.
    Superveel plezier in vegas!!!! enne, t is: what happends in SC, stays in SC... haha.

    VEGAS BABAAAAY!!! VEEL PLEZIER!!!
    xoxo

  • 02 Augustus 2008 - 14:40

    Kimberley:

    nou ik ben weer van vakantie, dus nu kan ik ook elke dag je berichtjes lezen. Het internet op de camping was echt zoooo sloom, niet normaal (komt omdat er veel te veel mensen op die verbinding zitten)
    K beloof alleen niet elke dag een berichtje :P

  • 03 Augustus 2008 - 11:06

    Petra:

    All I wanna do is have some fun
    I got a feeling I'm not the only one
    All I wanna do is have some fun
    Until the sun comes up over Santa Monica Boulevard

  • 04 Augustus 2008 - 14:15

    Liesbeth:

    Meid, ik ben helemaal jaloers op al je avonturen daar. Geniet er maar goed van! Dit is nu wat ik al jaren wil doen, maar dan wel met de auto... en tot nu toe is het er nooit van gekomen omdat mijn mede-reizigers zich altijd bedenken... misschien moet ik het ook maar eens alleen doen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maaike

Ik ga voor een maand op vakantie naar de big ol' US of A. Hier kun je lezen wat ik allemaal meemaak. Nu maar hopen dat het internet het ook doet in alle hotels!

Actief sinds 19 Juli 2008
Verslag gelezen: 116
Totaal aantal bezoekers 27595

Voorgaande reizen:

21 Juli 2008 - 20 Augustus 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: