Viva Las Vegas - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Maaike Sande - WaarBenJij.nu Viva Las Vegas - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Maaike Sande - WaarBenJij.nu

Viva Las Vegas

Door: Maaike

Blijf op de hoogte en volg Maaike

03 Augustus 2008 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Nee ik heb nog geen Elvis gezien, maar ik ben wel goed aangekomen hier in Sin City.

Het begon vanochtend rond een uurtje of 8 met een ontbijtje in Los Angeles, daarna een kort taxi ritje naar het busstation. Daar aangekomen bleken zo'n beetje alle bussen vertraging te hebben. Ik maakte me dus klaar voor uren wachten, maar gelukkig viel het allemaal wel mee. Om kwart over 10 mocht ik de bus al in en een uurtje later waren we op weg. Dat was dus een vertraging van een uur. Geen uren zoals sommige mensen meemaakten.

Dat je bij Greyhound de meest random mensen tegenkomt dat wist ik al, maar meegemaakt had ik het nog niet. Tot vandaag... Ik zat op mijn bus te wachten in de terminal en er komt een man naast me zitten. Jason heette ie... Die kwam me even vertellen dat God er voor ons allemaal is en als afsluiter van ons 'gesprek' (lees: zijn monoloog) zei hij: "See you in the Kingdom of Heaven." Eh... ja... Same to you? lolz.

Maar daar bleef het niet bij!! Nog tijdens mijn zeer interessante gesprek met Jason werd ik voorgesteld aan Travis. Die kon een magic trick. Echt te grappig, gewoon een metalen ringetje en als je dan kloptje dan kwam de bovenkant eraf en zat er een nickel in. Nou ja je moest het zien om het grappig te vinden. Toen Jason eenmaal weg was, kwam Travis me vergezellen. Hij legde uit dat hij 'shelter hopper' was. Dakloos dus en hij ging van opvang naar opvang. Hij was helemaal trots op mijn nieuwe baseball tas en twee dure aftershaves die hij voor een prikje had kunnen kopen. Ook had hij helemaal nieuwe kleren gekocht voor een prikkie bij JC Penney's (Denk: Bijenkorf) want hij houdt niet van vieze kleren. Ik MOEST de foto's van zn 'momma' bekijken. "This is my momma" werd bij iedere foto gezegd. Uiteindelijk besloot Travis om toch maar naar de shelter in LA te gaan ipv door te reizen. Hij had geen zin om in de rij te staan en besloot echt op dat moment om tot zijn volgende social security check te wachten voordat ie LA zou verlaten.

Toen Travis weg was mocht ik eigenlijk meteen mijn bus in. In de bus viel ik al snel in slaap. Ik werd wakker van mijn oren die dichtschoten. Dat betekende iets van een heuvel ofzo, dus ik doe mijn ogen open en zitten we plots in San Berdino National Forest! Erg mooi!!
(Zie foto!!)

Al snel viel ik van de ene in de andere verbazing om de veel te mooie vrij wel verlaten omgeving. Op een paar woestijn planten en rotsen na was het naast de weg gewoon helemaal leeg. Af en toe was er een afslag die vervolgens in het niets leek te eindigen. We waren dus in de woestijn en niet zo'n beetje ook. We klommen met de bus zo'n 4000 feet (delen door 3 en je hebt het in meters, ben ik nu te moe voor sorry) omhoog en voordat we aan die klim begonnen stond er een bord naast de weg: Please turn off A/C for next 16 miles to prevent your engine from overheating. Okay...

En dat gebeurde dus bijna!! Net na de heuvel helemaal opgeklommen te zijn moest de bus aan de kant want de motor raakte oververhit!! Oeps!! NA wat wachten en water tegen de radiator (?) gegooid te hebben konden we uiteindelijk weer op weg. En dan kom je plots boem van helemaal niets in één keer een stad tegen en dat is dan Vegas. Ik kon het alleen zien omdat ik de Stratosphere Tower (zie foto's) herkende van de vele malen dat ik CSI gekeken heb. Wel grappig, omdat ik het zo vaak gezien heb kon ik meteen dingen herkennen. Lolz. Hier vlakbij mijn hotel is ook een aflevering opgenomen. Letterlijk naast dit hotel van waar ik nu dit bericht zit te tikken.

Rond 6 uur was ik in mijn hotel. Ik kwam er pas bij het busstation achter dat mijn hotel maar 3 blocks lopen was, dus dat heb ik maar even gedaan. In mijn kamer kwam ik erachter dat internet 9 dollar per DAG kost en dus geen 15 dollar per UUR. Dus ik ga lekker door met updaten!

Rond een uurtje of 8 had ik toch wel honger en ben wat gaan eten hier in het hotel. Het was natuurlijk veel te veel maar wel lekker!! En daarna ben ik maar de casinovloer opgegaan. Ik voelde me een beetje verloren zo tussen alle gokkasten en wist dan ook niet waar ik moest beginnen. Even wat rondgevraagd en ik heb even zitten gokken aan een machine. Dat kost het minste geld en daar ben je het minst snel je geld mee kwijt. Ik heb helaas geen miljoen gewonnen maar het verdrijft de tijd. En ik ben toch niet zo gok crazy dus dat komt wel goed.

Morgen ga ik naar de Strip en ik hoop op tijd in de rij te staan om nog kaartjes te krijgen voor een show voor morgenavond. Ik wil OF naar Cirque du Soleil, (dat is mijn eerste keus) OF naar iets anders 'leuks'. Ligt eraan wat er nog is. Ik ben er al wel achter dat er de hele dag bussen van ongeveer 2 straten van mijn hotel naar de Strip gaan, zelfs 's nachts, dus misschien dat ik wel uitga deze week. Ze hebben hier een Studio 54, een wereldberoemde club uit New York, en die hebben op dinsdag een speciaal soort avond dus misschien dat ik dinsdag daar wel naar toe ga. Maar dat ligt een beetje aan hoe moe ik ben.

Ik wil in ieder geval nog naar de Fremont Experience. Dat is hier voor mijn hotel. Er is hier een soort overkapping en als het donker is dan wordt daar een lichtshow met muziek op vertoond ieder uur. Net een stukje gezien en dat zag er wel cool uit. Morgen of wanneer dan ook ga ik proberen om een hele show te filmen met mijn camera.(zie foto)

Het is wel even een omschakeling van LA naar Las Vegas. In LA ging alles heel gemoedelijk en hier heb je meteen al die hysterische lichtjes die op je af komen. Dat zal morgen nog wel erger zijn als ik echt The Strip op ga.

Dus morgen: hopelijk een show en The Strip! Ik heb er zin in!!

Foto's van vandaag: http://s39.photobucket.com/albums/e163/maaikegoesUSA2008/Las%20Vegas/

• 03 Augustus 2008 - 08:04

Mama:

fijn dat het internet niet zo duur is als je dacht, kunnen we je toch blijven volgen.
    klinkt allemaal wel avontuurlijk daar.
    veel plezier groetjes kus mama.

• 03 Augustus 2008 - 08:52

Martine:

Hey Maaike,

wat een berichtjes zeg! Ben net terug van vakantie, en ik heb heeeel veel bij te lezen zie ik. Veel plezier nog in Vegas!

groetjes,

Martine

• 03 Augustus 2008 - 09:21

Janske:

misschien is er wel een gaaf concert in Las Vegas! in the house of blues of hard rock cafe?

niet te veel vergokken he;-)

• 03 Augustus 2008 - 11:01

Petra:

Wow, dat ligt echt in the middle of nowhere... ben benieuwd naar hoe je 't vindt!

• 03 Augustus 2008 - 11:09

Ewa:

wiiieeeeee, casino's ruuuule! haha. Ze zijn daar alleen heeeel anders dan in NL (maar ik moet eerlijk zeggen dat ik liever in NL in een casino werk haha).
    Je MOET naar Cirque! Het is de show "O" toch? Ik heb gehoord dat ie echt ge-wel-dig is!!! Heeeel veel plezier!!!
    xoxo