The Strip & Downtown - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Maaike Sande - WaarBenJij.nu The Strip & Downtown - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Maaike Sande - WaarBenJij.nu

The Strip & Downtown

Door: Maaike

Blijf op de hoogte en volg Maaike

04 Augustus 2008 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

In Vegas draait natuurlijk alles om 'The Strip' oftewel een aantal kilometers van de straat: South Las Vegas Boulevard. Mijn hotel zit daar niet in de buurt, dat staat in Downtown en ergens ben ik daar ook blij om.

Downtown is het 'oude' Vegas. Hotels die hier staan stammen veelal uit de jaren 50 en 60 en zitten dan ook een eindje uit de buurt van The Strip. Met de bus en een kaartje van 5 dollar wat 24 uur geldig is ben je echter zo op de straat waar het allemaal om draait.

Vanochtend schoot ik al vroeg wakker maar gelukkig kon ik daarna nog slapen. Ik wilde kaartjes hebben voor Cirque du Soleil en dus wilde ik om 10 uur gaan kijken of ik daar kaartjes met korting voor kon krijgen. Omdat de shows zo populair zijn hebben ze dat natuurlijk weer niet, dus moest ik het even zelf uitvogelen hoe ik aan een kaartje kon komen. Via de website van Cirque ben ik toch aan een kaartje gekomen voor de show Kà in het MGM Grand voor woensdagavond. Dus dat wordt nog leuk.

Gisteren ben ik er ook achtergekomen dat, als ik wat van de woestijn hier wilde zien ik er nooit met gewoon openbaar vervoer kan komen. Dus heb ik een tweede tour voor a.s. dinsdag geboekt. Dan ga ik naar The Valley of Fire en nee niet lopend... op een quad... Dus dat is helemaal spannend.

Vandaag was het dus eerst tijd voor The Strip. Ik ging met de bus helemaal naar de zuidkant van The Strip: bij Mandalay Bay. Daarna heb ik er de hele dag over gedaan om naar het Noorden toe te lopen, naar de Stratosphere Tower.

Qua weer is het hier heet, heet en nog eens heet, met een beetje wind. Ik heb van ellende dus ook een zonnebril moeten kopen (zie foto's) omdat de lucht hier zo droog is dat ik gewoon last kreeg van mijn ogen. Als je thuis nou ook wilt voelen hoe het voelt om hier rond te lopen dan moet je even een föhn pakken en die in je gezicht laten blazen en je ogen openhouden. Alles behalve fijn dus.

Tijdens mijn wandeling viel ik van de ene verbazing in de andere. Wat een hotels en wat een rijkdom. Het motto hier is: if you pay for it, you get it. Het maakt niet uit of je rijk of arm bent of toerist of celeb. Als je bereid bent om geld neer te tellen dan krijg je hier alles voor elkaar. Of het nou gaat om rondgereden te worden in een limo of continue drankjes aangereikt te krijgen van de cocktail waitress. Het maakt allemaal niet uit. Overal staan mensen voor je klaar: om je te helpen of om je wat aan te smeren.

Het meest bizarre is nog wel dat The Strip een beetje aanvoelt als een veel te groot en uit de kluiten gewassen uitdoor Shopping Mall. Vaak kun je alleen de straat oversteken door de roltrap te nemen en een brug over te steken en dan zo direct het hotel of casino binnen te lopen. En dat alles gewoon in de buitenlucht, want tja regen krijg je hier niet veel midden in de woestijn.

Dat je midden in de woestijn zit, daar merk je weinig van, op de hitte na dan. Maar plotseling kun je dan verder kijken dan de immenshoge hotels die boven alles uit torenen en dan zie je in de verte weer die rotsige bergen liggen die ook overal langs de highway te zien waren.

Maar goed, ik begon dus bij Mandalay Bay, daarna naar Luxor en New York New York. Bij het MGM Grand ben ik naar binnen gegaan om mijn kaartje voor de show van woensdag alvast op te halen. Wat is dat groot!! Maar ook wel erg mooi. Het is niet zo over de top als het er van de buitenkant uitziet. Er zitten wel leeuwen binnen in een kooi en ik raakte bijna verdwaald, maar verder was het prima. Bij de ingang waar ik naar binnenging stond een man die gratis kaartjes voor een TV serie screening uitdeelde. Met andere woorden een uurtje van je dag uittrekken om een nieuwe televisieserie te bekijken en te raten of jij vindt dat het op TV moest komen. Het was gratis dus ik dacht why not. Was best leuk, ook al was de serie echt 3x flut. Iets comedy achtigs wat gewoon te voorspelbaar was.

Daarna weer naar buiten en nog meer foto's gemaakt. Even geshopt bij Urban Outfitters, daar had ik al een shirt gezien in DC, maar daar had ik toen geen tijd voor omdat ik naar de film ging. Hetzelfde shirt hadden ze hier dus dat heb ik maar even gekocht. Tis zwart met een soort van koi karper tatoo print erg gaaf. Bij het TV screening gebeuren hadden ze een winkeltje met allemaal dingen van TV series en ook dingen van CSI. Ik heb daar een boek gekocht waar iedere aflevering van de eerste 3 seizoenen in beschreven staan. Best een mooi boek en er staan veel dingen in die ik nog niet wist.

Het shopping mall zat tegenover het Bellagio met mega fontein (zie foto's). Voor degenen die Ocean's 11 gezien hebben met Brad Pitt en George Clooney weten wel waar ik het overheb. Dat is namelijk het hotel wat ze beroven in die film. Nog wat meer rondgelopen en nog meer dingen op de foto gezet. Waaronder Paris en The Venetian. Net als Luxor en New York New York zijn dit hotels die een soort van mini versie zijn van wat de naam al zegt. The Venetian is een mini versie van Venetië compleet met waterwegen en gondeliers. Bij Paris staat een replica van de Eifel Toren en bij New York New York is de skyline nagebouwd.

Elk hotel probeert ook om nog mooier of nog groter te zijn dan wat er al staat en aan de noordkant van The Strip wordt dan ook veel gebouwd aan nog grotere, nog overweldigendere hotels en casino's. Bij de foto's staat een greep van alle pracht en praal die ik vandaag heb mogen aanschouwen. En dan te bedenken dat dit overdag is... Kun je je voorstellen hoe dat is 's avonds als het donker is met alle neonverlichting aan? Nou ik ga dinsdagavond zeker even terug naar The Strip om wat foto's daarvan te maken. En mam, jij moet zeker even kijken naar de foto van The Flamingo hotel. Speciaal voor jou geupload... Jij snapt denk ik wel waarom als je hem ziet...

Rond een uurtje of 5 kreeg ik toch wel honger (goh) en ik liep recht op een sushi restaurantje af. Nou ik heb lekkere sushi gehad in Parijs, maar deze was echt NOG beter!! Echt zo lekker!! Nu weet ik weer waarom sushi zo'n beetje mijn favo eten is.

Nadat ik bij de Stratosphere Tower aangekomen was, ben ik meteen op de bus gestapt terug naar het hotel. Ik heb namelijk besloten dat ik dinsdag laat in de middag terug ga naar The Strip en dan het viewing deck van The Stratosphere Tower op ga om foto's te maken van de zonsondergang. Ik ga niet meer in een achtbaan, want die is er niet meer. Er zijn er nog wel andere achtbanen, maar dan kan ik net zo goed naar Walibi in Nederland. Is nog goedkoper ook waarschijnlijk want je moet per ritje en per achtbaan betalen hier.

Ik had al lekker gegeten en dus ben ik nog even het casino ingegaan. Daarna de straat op om de Fremont Street Experience te zien. De video daarvan staat op mijn youtube account. Klik dus even deze link aan om de Queen Tribute te bekijken:

Verder is er hier iedere avond live muziek en kun je hier ontzettend veel doen. Wat nog wel leuk was in bus van de Stratosphere Tower terug naar het hotel had ik een heel grappige bus chauffeur. Die begon spontaan over de speaker standup comedy uit te voeren over de bizarre wedding chapels die er langs de weg te vinden waren en over trouwen. En over hoe je in Vegas in een drive thru (à la Mac Donalds dus) kan trouwen. Gewoon in je auto. Nou 1 ding weet ik wel zeker. Als ik ooit trouw dan trouw ik NIET in Vegas. lolz.

Ik kijk nu vooral uit naar morgen en overmorgen omdat ik dan ook echt wat ga 'doen'. Mooie hotels bekijken is 1 ding, maar om echt wat te zien is iets heel anders. Morgen stap ik in het vliegtuig voor een scenic tour over Lake Mead & Hoover Dam om vervolgens naar de South Rim te vliegen van de Grand Canyon en daar een helicopter vlucht over Canyon te doen en een rondtripje daar te maken. Ontzettend gaaf natuurlijk, helemaal omdat ik nog nooit in een helicopter heb gezeten. Dinsdag dus de woestijn in op een quad, ook iets wat ik nog nooit gedaan heb, maar zoals ze dat in het Engels zeggen: there's a first time for everything!!

Alleen maar leuke dingen voor de boeg dus. Vooralsnog deel ik met jullie nog even de foto's van The Strip!!

• 04 Augustus 2008 - 06:21

Mama:

In een helicopter met hoogtevrees,ben benieuwd hoe dat gaat!!!
    mooie foto's, zouden de BSB over 35 jaar ook nog optreden in vegas?? Ik betwijfel het...hahaha (grapje). groetjes kus mama

• 04 Augustus 2008 - 09:07

Petra:

Apart hoor!
    Zijn er nu ook gewoon woonwijken in Vegas? Waar buschauffeurs wonen enzo?

Veel plezier in de helicopter morgen!! :)

• 04 Augustus 2008 - 09:16

Janske:

leuke foto's meid!Ik geniet van je leuke verhalen!Keep 'em comming!

enne...heeeeeeeeel veeeeeeeel plezier bij de volgende excursies...hopelijk zijn ze super...dan boek ik ze ook alvast;-)

• 04 Augustus 2008 - 09:45

Janneke:

Waaaahhhh wat gaaf! Ok die plek zou echt te gevaarlijk zijn voor mij :p.
    Het ziet er verder wel heel apart uit zeg! In ieder geval heel veel plezier nog! Can't wait for the next updat! :D

xxx Janneke

• 04 Augustus 2008 - 21:43

Ewa:

wooaaah wat ga je allemaal leuke dingen doen!!! Ik ben heel benieuwd naar je aankomende foto's. Ik zal al je berichten lezen wanneer ik terug ben van vakantie (ben nu al in polen en ga morgen weg uit warshau). Dus nog heeel veel plezier en ik lees je avonturen wanneer ik terug ben!!!
    xoxo