Grand Canyon - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Maaike Sande - WaarBenJij.nu Grand Canyon - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Maaike Sande - WaarBenJij.nu

Grand Canyon

Door: Maaike

Blijf op de hoogte en volg Maaike

05 Augustus 2008 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Vandaag was in één woord WOW!!! Wel een vermoeiende dag, maar verder wel vet. Op 1 ding na dan. Het was vandaag erg slecht weer bij de Canyon en dat betekende geen helicoptervluchten... AT ALL. Dus dat was jammer. De helicoptervlucht is dus niet doorgegaan. Wel mocht ik mee op de langere busreis daardoor en kreeg ik een stop meer om foto's te maken vanaf de grond, maar dat is natuurlijk minder indrukwekkend.

Verder krijg ik het geld wat ik extra betaald heb voor de helicoptervlucht ook gewoon terug dus dat is verder prima. Ik kon geen nieuwe vlucht krijgen, of ik moet het gewoon weer opnieuw boeken. Nou heb ik net uitgevogeld dat er vanaf Las Vegas al helicoptervluchten gaan naar de Canyon en ik ben heel erg tempted om die één te boeken. Ik heb toch nog niets voor woensdag gepland en voor minder dan 100 euro zou ik dan toch nog een helicoptervlucht kunnen doen. Ik zit heel erg te twijfelen of ik het zal doen of niet. Ik ga morgen eerst wel even mijn volgende tour door de woestijn doen en dan ga ik eerst even bellen. Niet dat ik straks WEER door slecht weer de Canyon niet in kan...

Maar goed, het was dus wel heel erg gaaf! Om half 12 werd ik opgehaald bij het hotel hiernaast en daarna poef door naar Boulder City Airport. Daar werden we in een klein vliegtuigje met grote ramen gezet en hup anderhalf uur vliegen later stonden we op Grand Canyon South Rim Airport.

Onderweg erg veel mooie dingen gezien, waaronder de Hoover Dam & Lake Mead. En langzaam maar zeker kon je de Canyon voor je zien opdoemen. Erg indrukwekkend.

We vertrokken dus met een stralend blauwe hemel boven ons, maar richting de South Rim pakten er steeds meer donkere wolken zich samen en eenmaal geland regende het pijpenstelen. En het was KOUD!! Echt kom je uit een bijna 40 graden hete woestijnstad, sta je plotseling in 15 graden boven op een afgrond... hm... Fijn is anders.

Even wachten en daarna werden we een bus ingeladen. Die reed ons naar het IMAX theater waar we een film over de Canyon te zien kregen. Beetje flauw allemaal maar goed het kaartje zat bij de prijs inbegrepen. Daarna was het tijd voor het echte werk. We maakten twee stops waar we telkens ongeveer 45 minuten kregen om rond te kijken en foto's te maken.

De eerste stop was bij Bright Angel Lodge en de tweede stop was bij Mather Point. Beide keren was het uitzicht adembenemend en bij de eerste stop klaarde het wat op en stopte het met regenen. Nog even een stuk van een pad afgelopen en een eekhoorn tegengekomen. Daar beneden werd de wind tegengehouden door de zijkanten van de Canyon en dus was het daar zo zonder wind & regen een heel stuk warmer!! Heel bizar!!

Bij de tweede stop werd het helemaal een bizarre belevenis. Ik ben namelijk voor de TWEEDE keer deze vakantie een collega van het Stanislas tegengekomen!! Deze keer kwam ik Cindy tegen (de mentrix van H2C, de klas waarmee ik ben gaan kamperen afgelopen schooljaar). We wisten van elkaar wel dat we hier allebei in de buurt op vakantie gingen... Maar dat we elkaar ook tegen zouden komen... En dan nog wel bij de Grand Canyon of ALL places. Cindy heeft een foto als bewijs omdat het gewoon te bizar was om te geloven.

De gids die tevens buschauffeur en lunch lady was liep ik op de Rim ook nog tegen het lijf en die wilde wel wat foto's van mij maken met de Canyon op de achtergrond en die zijn erg mooi geworden.

Op de terugweg nog even geprobeerd of er toch niet nog een helicopter ging, maar nee het mocht niet baten. De vlucht terug was in het schemer en tegen de tijd dat we bij Las Vegas kwamen zagen we boven de hills de resten van een adembenemende zonsondergang. Heel erg gaaf. Daarna was het tijd om de refunds te krijgen van de helivlucht en toen dat geregeld was, was het tijd voor de shuttle terug naar het hotel.

Inmiddels was het laat, 10 uur ofzo voordat we eens echt onderweg waren naar het hotel en ik had nog geen avondeten gehad. Dat heb ik net dus nog even gescoord. Het is nu al na elven en ik moet morgen weer vroeg op, dus de foto's houden jullie nog even te goed. Die upload ik morgen wel. Ik ben nu te moe om uit te zoeken welke ik wil uploaden en ze dan op mijn photobucket te zetten.

Maar als je mijn profielfoto ziet dan kun je al een glimps opvangen van wat de nieuwe lading foto's jullie zal brengen. Voor nu zeg ik toedels en ga ik lekker slapen zodat ik morgen klaar ben voor mijn trip naar de woestijn!!

  • 05 Augustus 2008 - 08:05

    Lotte:

    Je hebt al weer aardig wat beleeft zo te horen. Echt super gaaf. en de Grand Canyon, omg ik ben heel erg jaloers nu!!!! Geniet nog van de rest van je vakantie :)

  • 05 Augustus 2008 - 08:20

    Janske:

    zien zien zien ;-)

    ik ben zoooooo benieuwd!ik hoop echt dat je toch nog de vlucht kunt maken!!!

    kus, Janske

  • 05 Augustus 2008 - 17:47

    Mama:

    profielfoto????????

    jammer van die helicoptervlucht gr xxx mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maaike

Ik ga voor een maand op vakantie naar de big ol' US of A. Hier kun je lezen wat ik allemaal meemaak. Nu maar hopen dat het internet het ook doet in alle hotels!

Actief sinds 19 Juli 2008
Verslag gelezen: 118
Totaal aantal bezoekers 27592

Voorgaande reizen:

21 Juli 2008 - 20 Augustus 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: