Out in de desert... - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Maaike Sande - WaarBenJij.nu Out in de desert... - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Maaike Sande - WaarBenJij.nu

Out in de desert...

Door: Maaike

Blijf op de hoogte en volg Maaike

06 Augustus 2008 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Na het debakel gisteren met de helicoptervlucht die niet doorging, had ik vandaag extra zin in mijn tocht door de woestijn.

Ik moest vroeg op: om kwart over 7 zou het busje me op komen halen zodat de tour zo vroeg mogelijk kon beginnen ivm de hitte in de woestijn.

Na een ontbijtje bij Starbucks (ik ben officieel fan van de Bran muffin!!) moest ik even wachten want de chauffeur was verdwaald. Uiteindelijk kwam het busje en na een uurtje rijden waren we op een helemaal afgelegen plekje midden in de woestijn (en Mormonen gebied) op ongeveer 60 miles van Utah vandaan.

Meteen werd uitgelegd hoe onze four wheel drive ATV (oftewel een quad) werkte en na een rondje op het terrein was het tijd voor het echte werk. Natuurlijk moest ik na 5 minuten al de bosjes inrijden. En ik dacht nog: nu weet ik weer waarom dat ik niet van autorijden hou... lolz

Na een tijdje had ik het echter wel door en was het echt super leuk!! Na een tijdje het beginnersparcour afgelegd te hebben was het tijd voor een waterbreak en wat foto's. Daarna was het tijd voor deel 2: het echte werk!! We reden een stuk langs een verlaten mijn (erg mooi!!) en heuvels op en heuvels af en die werden steeds hoger!! Dat vond ik dus wel even eng met mijn hoogtevrees, maar het ging prima. Totdat... ik een soort van 'bump' raakte die mijn quad naar rechts stuurde: regelrecht de heuvel af richting oude mijn. Ik meteen op de rem en daar gewacht tot ze me kwamen halen en weer een route eruit vonden. Het was maar goed dat ik was blijven staan, want anders was er geheid echt wat misgegaan: als ik naar beneden gereden was, was ik van een cliff afgedonderd... Gelukkig is er met mij niks en heeft het maar net weer een extra exciting wending gegeven aan het tripje.

Helaas konden we niet naar de Valley of Fire (we kregen wel extra tijd op de quads) omdat de 'Valley' ondergelopen was door regen. Zit je midden in de woestijn... waar maar 4 inches (ongeveer 10 cm) per jaar valt en dat is natuurlijk precies die dag dat ik er naar toe wilde. De valley was afgesloten voor alle bezoekers jammer maar helaas. Na de tour kregen we een lunch en werden we weer teruggebracht naar het hotel.

Rond 1 uur was ik weer terug in mijn hotel en helemaal moegestreden!! Dus ik ben even uit gaan zoeken of ik nog een helicoptervlucht over de Canyon kon doen. Gebeld, en het kon niet... Kijk ik op internet, kan het wel. Dus ik weer bellen en jawel voor morgenavond was er nog 1 opening!! Dus ik ga TOCH met een helicopter de Canyon over!! En ik wordt nog voor de deur van het MGM (waar de Cirque show is) afgezet ook!! Dus ik hoef niet bang te zijn dat ik niet op tijd ben voor de show).

Daarna was ik toch wel moe en ik ging 'even liggen'. Dat resulteerde in een twee uur durende dut, waarna ik toch maar besloot om naar de Strip te gaan omdat ik toch alles wel by night wilde zien.

Nog een gaaf boek gekocht. Een soort van encyclopedie over allerlei albums en singles en dan alle verhalen erachter. Echt heel gaaf en niet duur!!

Ik heb weer wat rondgelopen en ben nog even Ceasar's Palace ingegaan. Of eerder gezegd de Forum shops. Alleen maar Gucci, Versace, Fendi en Marc Jacobs, dus veel te duur maar wel indrukwekkend om door heen te lopen. Ik had inmiddels ook wel honger en dus ging ik op zoek naar wat te eten. Ik kwam uit bij een Italiaanse tent in de Forum shopping mall. Zit je dus gewoon tegenover Gucci en Tiffany's te eten. Het eten was ook lekker!! Handgemaakte ravioli!! Jammie!!

Na het eten was het inmiddels wel donker en dus was het tijd voor wat foto's van alle hysterische lichtjes hier. En een filmpje van de Bellagio fontein die vrolijk rondspuit of de muziek van Big Spender.
http://www.youtube.com/watch?v=2dYOB8gGKPM

Toen was het toch wel laat en ik was weer moe, en dus ging ik naar de bushalte. De bus deed er nog even een uur over voordat ik weer bij mijn hotel was omdat het zo druk was op de Strip. Daarom komt het berichtje ook zo laat.

Voor de foto's kun je weer naar mijn photobucket!! Foto's van vandaag en gisteren staan erop.

http://s39.photobucket.com/albums/e163/maaikegoesUSA2008/Las%20Vegas/

Het programma voor morgen: uitslapen, helicopter tour, Cirque du Soleil show @ MGM Grand & naar Studio 54 @ MGM Grand.

  • 06 Augustus 2008 - 08:00

    Janske:

    you lucky basterd!!

    veel plezier morgen in de Grand Canyon!!!!!

    kus, Janske

  • 06 Augustus 2008 - 08:14

    Mama:

    toch nog een helicoptervlucht,t blijft spannend. gr. mama xxx

  • 06 Augustus 2008 - 08:58

    Liesbeth :

    Goed voor jou dat je toch nog een helicoptervlucht hebt kunnen regelen! veel plezier. Waar gaat de reis na Vegas naartoe?

  • 06 Augustus 2008 - 10:51

    Petra:

    Have fun :) :)

  • 06 Augustus 2008 - 15:06

    Arjan:

    Wat een superfoto's! Nu ben ik echt jaloers :)

    Die fontein bij het Bellagio vind ik echt grappig, volgens mij heb ik daar vaker liedjes bij gezien!

    Leuk programma morgen; vergeet niet je ogen open te houden bij de helikoptertocht, anders zie je niet zo veel :P

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maaike

Ik ga voor een maand op vakantie naar de big ol' US of A. Hier kun je lezen wat ik allemaal meemaak. Nu maar hopen dat het internet het ook doet in alle hotels!

Actief sinds 19 Juli 2008
Verslag gelezen: 146
Totaal aantal bezoekers 27598

Voorgaande reizen:

21 Juli 2008 - 20 Augustus 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: