Bye Bye Las Vegas... Hellooooooow SF!! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Maaike Sande - WaarBenJij.nu Bye Bye Las Vegas... Hellooooooow SF!! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Maaike Sande - WaarBenJij.nu

Bye Bye Las Vegas... Hellooooooow SF!!

Door: Maaike

Blijf op de hoogte en volg Maaike

08 Augustus 2008 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Gisteren heb ik maar even niets gepost voor de verandering. Ik ging namelijk pas om 4 uur echt wat doen en ik was om half 3 's nachts pas terug op mijn hotel kamer. Om dan nog foto's te gaan uploaden en blogjes te tikken leek me niet zo'n goed plan. Ik vind jullie allemaal heel lief, maar ik moest om 7 uur al weer op om mijn shuttle van het hotel naar het vliegveld te halen om naar de volgende bestemming te gaan. Deze post is dan ook twee dagen in één en wordt dus vast wel lang!

Gisteren heb ik eerst eens heerlijk uitgeslapen! Dat had ik al een tijdje niet meer echt gedaan en wat bleek: ik had het ook wel even nodig na al de vele indrukken die ik toch wel op doe tijdens mijn reis. Rond drie uur ben ik eens uit mijn hotelkamer gekropen en op zoek gegaan naar wat te eten. Toch maar even wat gegeten bij het restaurantje van het casino wat 24/7 open is. Een heerlijke (een veel te grote) club sandwich op zitten smikkelen en als toetje nog een stuk cheesecake. Was ook heerlijk.

Toen ik langs de goktafels liep zag ik dat er over een minuut ofzoiets een les in 'craps' gegeven zou worden. Dat leek me wel grappig om mee te maken omdat dat spelletje niet voorkomt in Nederlandse casino's. Dus ik kreeg samen met nog wat mensen les in craps van Alan. Jeetje wat is dat spel moeilijk!! Ik ga dan ook maar niet in op de details want dan kom ik er dalijk zelf niet eens meer uit. Het lijkt heel simpel: een beetje dobbelstenen gooien... maar tja om er dan ook nog geld mee te winnen... Dat is dan weer een ander verhaal. Al met al ben ik dus weer een ervaring rijker.

Om 4.20 pm kwam mijn pick up voor mijn helicoptervlucht over de Grand Canyon en dus wilde ik voor die tijd me nog omkleden. Om nou in je wandelkloffie bij Cirque du Soleil te gaan zitten leek me nou niet echt een strak plan en ik wilde daarna nog even naar een club dus daar kom je dan al helemaal niet binnen. Dus even omgekleed en toen kwam mijn van. Serieus hoeveel 'vans' ik al wel niet gezien heb deze vakantie!! Maar wel handig voor mensen zonder auto!!

Eenmaal in het busje zag die man iets raars op mijn reservering staan. Hij dacht dat er iets mis was met mijn boeking dus ik moest op het vliegveld even vragen hoe het zat. Gelukkig was het niks en niet lang na het inchecken kwam onze Zwitserse piloot Lionel (incl. accent) ons halen om in de helicopter te gaan. Eerst nog op de foto bij de helicopter en toen hup, op naar de Grand Canyon.

We stegen net na 6 uur 's avonds op en WOW!! Het was gewoon zonsondergang dat gaaf het tripje nog wel een extra bonus! En voor de mensen die al jaloers waren op mijn foto's van maandag: deze zijn NOG gaver!

Tijdens de vlucht kwamen we weer over Hoover Dam & Lake Mead. Leuke feitjes: Lake mead is gecreeërd door de bouw van de Hoover Dam en de Hoover Dam ligt in twee staten: Nevada & Arizona. En dat staat ook nog eens gelijk aan twee tijdszones! Dus dat was wel grappig. Daarnaast weet ik nu ook dat het hele gebied rondom Las Vegas (en dus al die indrukwekkende bergen) ontstaan is door vulkaanuitbarstingen. De hele omgeving bestaat namelijk uit oude, niet meer werkende vulkanen.

We vlogen dit keer naar een ander deel van de Canyon: naar de West Rim. Dat is het deel waar de Colorado River uitmondt in Lake Mead. Met de ondergaande zon erbij was het een heel mooi plaatje. Onderweg kwamen we boven Lake Mead nog een zandstorm tegen en daardoor was het nog even de vraag hoe we terug zouden komen. De piloot moest dus nog even een noodstop bij de West Rim maken (vonden wij niet erg!!) om extra benzine bij te tanken. Terwijl we terugvlogen naar de Rim (we waren namelijk al weer terug aan het vliegen naar Vegas toen hij besloot om te gaan tanken) kwamen we een kleine regenbui tegen en een spontane ontspruiting van een regenboog. Daar moesten uiteraard foto's van gemaakt worden. En zeg nou zelf: het wordt niet snel mooier dan bovenop de Grand Canyon te staan met een zonsondergang en een regenboog om het plaatje compleet te maken!

Om jullie allemaal mee te laten genieten heb ik twee filmpjes en natuurlijk een boel foto's gemaakt.
Filmpje 1: http://www.youtube.com/watch?v=kiJNZGAFdNo
Filmpje 2: http://www.youtube.com/watch?v=kiJNZGAFdNo
Foto's: http://s39.photobucket.com/albums/e163/maaikegoesUSA2008/Las%20Vegas/

Na het tanken konden we gelukkig op weg en de zon was inmiddels al een heel eind gezakt. De zandstorm was niet zo erg als gedacht en dus konden we gewoon terug. Onderweg nog een thunderstorm moeten vermijden (met bliksem en onweer) maar na meer dan een uur rondgevlogen te hebben (langer dan zou moeten) waren we weer veilig terug in Boulder City. Daar stonden alweer busjes klaar om iedereen terug te brengen naar de hotels in Las Vegas.

Ik werd niet afgezet bij de Golden Nugget zoals zou moeten, maar ik ging linea recta naar het MGM Grand want anders zou ik de show van Cirque du Soleil missen. Ik was rond 9 uur bij het MGM en nog eens 10 minuten later stond ik bij het theater. Ik was namelijk WEER bijna verdwaald in het mega grote MGM Grand (bijna 4000 hotelkamers!!).

De show was in 1 woord fantastisch!! We werden eerst getrakteerd op een preshow. Artiesten van de show vlogen aan lijnen door de zaal vanaf een soort van balkons die aan de zijkanten waren gemaakt. Na een heel grappige aankondiging om geen camera's te gebruiken en alle telefoons uit te zetten kon de show dan eindelijk beginnen. En er is maar 1 woord om de show samen te vatten: WOW!

Het podium kon draaien in elke richting dan ook! Verticaal, diagonaal, helemaal omhoog, echt heel indrukwekkend. Er wordt eigenlijk geen woord gezegd in de voorstelling. Alleen een soort brabbeltaaltje wat geen mens verstaat. De muziek is dan ook de enige ondersteuning en die was ook fantastisch. En wat die mensen allemaal niet kunnen. Echt ongelofelijk! Om jullie een beetje een idee te geven heb ik even de trailer van de show opgezocht. Het is niet echt superkwaliteit maar het is iets, want beter dan dit kan ik het gewoon niet uitleggen. http://www.youtube.com/watch?v=BvDW4DRj7gc

Na de voorstelling heb ik het fotoboek en de cd maar gekocht want dat is dan toch zo'n beetje de enige herinnering die je van zoiets kan hebben. Ze hadden ook een dvd met de making of, maar tja die is Regio 1 gecodeerd. GRrrr.

En toen was het tijd om te dansen! Ik ben in het MGM naar Studio 54 geweest. Een uurtje maar ofzo, maar het was wel even lekker. Ik ben weggegaan op het moment dat de DJ verstokt raakte in oldschool hiphop... Zeg maar het niveau van Kriss Kross en die oude Will Smith nummers. Eh nou nee dank je dat hoeft van mij niet zo. Natuurlijk waren er weer een stel go-go danseresjes uit de kast getrokken die in niet meer dan een bh en hotpants (of een string!) een beetje heen en weer stonden te hupsen. Je kan ook gaan strippen natuurlijk... Tis maar waar je zin in hebt.

Rond half 2 was het toch wel tijd om terug te gaan naar het hotel, aangezien mijn pick up om 8.15 AM zou komen. Dus rond 2 uur was ik terug in het hotel en om half 3 lag ik lekker in bed. Vanochtend was even zwaar om uit bed te komen. Maar ik ging natuurlijk naar San Fransisco dus daardoor was ik wel wat wakkerder dan verwacht. Even wat ontbijt gehaald bij de Starbucks next door en mijn koffer weer dichtgedaan. Even uitgecheckt en toen stond mijn shuttle naar het vliegveld al te wachten.

Voor de allerlaatste keer kon ik de Strip en al haar glorie nog aanschouwen en toen kon ik dag dag zwaaien naar het felstverlichte punt ter aarde. Op naar San Fransisco!

Aan de ene kant ben ik heel blij dat ik weg ben uit de hysterie van Vegas. Even geen knipperende lichtjes, muziek overal van gokkasten die iemand uitbetalen of fonteinen die synchroom met de muziek meespuiten. Aan de andere kant is Las Vegas wel een hele bruisende stad. Het is echt een 24 uurs economie die draait om geld geld en nog eens geld. Eigenlijk is het één grote speeltuin, maar dan voor volwassenen. Wat mensen daar dan ook deden met kleine kinderen vraag ik me dan ook nog steeds af. Die kleintjes hebben er echt helemaal niks aan. Het is wel lekker nu om even 'rust' aan mijn hoofd te hebben. Gek toch, dat ik dat zeg terwijl ik dit tik vanuit een hotel kamer in San Fransisco wat nou ook bepaald geen lutjebroek is! Maar het is wel waar. New York is zelfs niet zo hysterisch als Vegas. Je hebt in NYC Times Square, maar daar HOEF je niet naar toe als je niet wilt. Dat is te vermijden. In Las Vegas moet je keer op keer weer door de glitterende, knipperende lichtjes, blèrende muziek en rinkelende muntjes. Ik zou best nog een keer naar Vegas willen, maar dan wil ik wel een hotel waar GEEN casino bij zit!! Dat wordt dus een motel!!

Om weer terug te komen bij de chronologie van het verhaal: ik ben nu dus in San Fransisco. Ik vloog met Virgin America en jeetje wat was dat een hypermodern vliegtuig zeg!! Echt state of the art en spiksplinternieuw! Met touchscreen om tv te kijken, muziek te luisteren of te gamen en leren bekleding zelfs in de economy class! Heel vet toestel was dat. We hadden wel wat vertraging omdat er wat 'overcast skies' waren boven San Fran dus we vertrokken bijna 45 minuten te laat, maar uiteindelijk waren we toch nog op tijd in San Fransisco.

Ik moest best lang wachten op mijn bagage, maar alles is weer terecht en hup weer in de shuttle (WEER een van dus) en naar mijn hotel. Ook al heb ik voor de verandering geen eigen badkamer, het is een super mooi hotel! Heel schoon en de lobby doet me denken aan het 4-sterren hotel waar ik zat toen ik de aller- allereerste keer naar New York ging. Wat blijkt: het hele hotel is nog niet zo lang van top tot teen helemaal gerenoveerd. Dus ik vind het prima.

Het is hier qua temperatuur ook heel aangenaam. Het is wel even een terugslag na de hitte in Las Vegas. Mijn laatste dag daar was het 42 graden, hier is het zo'n 20 graden. Maar dat mag de pret niet drukken. Heb ik niet voor niets die dikke trui, vest en zomer jas meegenomen.

Ik ben eerst even in het hotel gecrasht: even bijkomen van het aankomen in een nieuwe stad. Na een uurtje ben ik mijn hotel kamer uitgegaan en heb ik even de buurt wat verkend en wat foldertjes gehaald. Er is nu dus een soort van planning van wat ik wil gaan doen de aankomende dagen hier.

Morgen heb ik sowieso al wat staan: ik ga naar Alcatraz. De gevangenis staat op een eiland net in de kust van San Fransisco en is beroemd doordat bekende gangsters zoals Al Capone en meer van dat soort figuren daar vastgezeten hebben. Ik ben dus benieuwd.

Verder ga ik gewoon twee dagen wat sightseeing doen denk ik. Er is hier zo'n hop on - hop off bus en ik denk dat ik daar kaartjes voor koop. Die zijn twee dagen geldig en brengt je naar alle belangrijke sightseeing plekjes. Zelfs naar de Golden Gate zodat je hem over kan lopen en dan brengt de bus je weer terug. Lopen in San Fransisco kan namelijk wel, maar is niet aan te raden omdat het hier zo heuvelachtig is. En ik vond LA al erg op zijn tijd, laat staan San Fransisco. Als laatste ga ik proberen om een reservering te krijgen voor een tour naar een park waar ze van die mega hoge bomen hebben. Dat wil ik ook wel zien en dan ben ik toch weer even de stad uit.

Oh wat ook nog wel leuk is om te melden: terwijl ik terugliep naar mijn hotel hoorde ik wat rumoer, dus ik werd nieuwsgierig en ging even kijken. Gingen er een stel gasten op straat staan hiphoppen en bodypoppen! Echt zo vet en ze waren nog goed ook! Zoiets had ik wel van gehoord, maar om het ook echt zo live mee te maken was wel erg gaaf.

Nou enjoy alle foto's van de Grand Canyon en de filmpjes die bij deze post zitten en dan zorg ik dat ik morgen een boel foto's ga hebben van San Fransisco! Tot dan!

• 08 Augustus 2008 - 06:41

Mama:

tjee, een heel verhaal.
    komt cirque du soleil ook hier???

if your going to san fransisco, be sure to wear some flowers in your hair....

gr.kus mama

• 08 Augustus 2008 - 08:26

Janske:

alcatraz,the golden gate bridge, Chinatown San Francisco, Fisherman's Wharf Alamo Square en de cable cars mag je idd zeker niet missen!

Have fun girl!!!

kus, Janske

• 08 Augustus 2008 - 08:48

Jasmijn:

hallo zeg, wat een indrukken: zou voor mij te veel zijn om in korte tijd te incasseren ;). ik stel me zo voor dat je er ook aardig wat voorbereidingstijd in hebt gestopt. Koel dat je er nu echt ff de tijd voor hebt!!
    --groetjes --

• 08 Augustus 2008 - 10:16

Liesbeth:

hey maaike heb je het over de Sequoia-trees als je spreekt over die hele hoge bomen? Die zijn meer dan 1000 jaar oud, ze zijn echt de moeite!

Veel plezier nog... San Fran is echt een ideaal plaats om het een beetje rustiger aan te doen.

• 08 Augustus 2008 - 10:24

Tante Arianne:

Hoi Maaike,

Wij zijn weer terug uit spanje en ik lees net al je avonturen die je al beleeft hebt ,het klinkt allemaal super ,geniet er nog maar fijn van. groetjes van ons allemaal

• 08 Augustus 2008 - 18:34

Ome Pieterjan:

hoi wereldreiziger keigaaf allemaal geniet nog maar tot horens

• 08 Augustus 2008 - 21:15

Tante Joke:

Maaike, wat geweldig, die helicoptervlucht boven de Grand Canyon.
    Zorg dat ze je niet houden in Alcatraz!!!!!