Muir Woods & Sausolito - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Maaike Sande - WaarBenJij.nu Muir Woods & Sausolito - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Maaike Sande - WaarBenJij.nu

Muir Woods & Sausolito

Door: Maaike

Blijf op de hoogte en volg Maaike

09 Augustus 2008 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

That's right nog geen Alcatraz: ik had me in de datum vergist toen ik het berichtje tikte dus ik heb gisteren heel wat anders gedaan dan wat ik geschreven heb. Ik ga VANDAAG naar Alcatrez dus vanavond post ik daar wel over. Gisteren was ik echt nog te moe om mijn computer aan te zetten dus vandaar dit late berichtje. Het is hier inmiddels kwart voor 10 's ochtends dus bij jullie een uurtje of 7.

Gisteren heb ik dus wat anders gedaan. Eerst ben ik 's ochtends wat gaan eten hier in het hotel. Ze hebben iedere ochtend 'complimentary' muffins & koffie & thee. Muffins zijn een beetje klef dus ik denk dat ik het 'ontbijt' bij die ene keer laat.

Daarna ben ik gaan lopen naar Union Square. Eerst een Radioshack opgezocht omdat mijn kabeltje waarmee ik stroom doorvoer van mijn batterij naar mijn mp3 speler het in de vliegtuig naar SF begaf. Helaas hebben ze het precieze kabeltje niet, maar goed als ik in NL ben kan ik daar wel weer aankomen.

Ik kwam onderweg nog meer winkels tegen. Wat blijkt. Ik zit hartje centrum in het winkelgebied van SF. Dat is dus niet goed voor mijn portemonnee. Ik ben dan ook even lekker gaan shoppen bij de Virgin Megastore. Veel (nieuwe) cd's voor 10 dollar!! Dat is dus iets van nog geen 6 euro! Kijk dat is lekker cd's shoppen. Heb onder andere de cd van Duffy en Adele gekocht, maar ook In Rainbows van Radiohead (voor 11.99!!) en de Best of Depeche Mode!! Yeah!

Daarna was het terug naar het hotel en even wat eten. Ik ging namelijk wel wat ANDERS doen! Naar Muir Woods en Sausolito. Een tour met een tourbus vol met andere toeristen maar wel ontzettend gaaf.

Muir Woods is een Redwood Forest. Redwood bomen zijn familie van de Giant Sequoia's die in Yosemite staan. Het verschil: die in Yosemite worden dik en groot. Redwoods worden niet zo dik maar wel groter! Zelfs zo groot als het Vrijheidsbeeld en om die hoogte te bereiken moeten ze ook oud worden. Zo'n 1000 jaar voor zo'n boom is geen overbodige luxe. Heel indrukwekkend dus om doorheen te lopen. Het zijn net wolkenkrabbers maar dan in de natuur. Zie foto's voor een kleine indruk.

Daarna gingen we naar Sausalito. Oftewel het Beverley Hills van San Fransisco. Een klein dorpje aan de noordkant van de baai waar exclusieve jachtclubs en luxe winkels de scepter zwaaien. Ach je hebt er wel een heel mooi uitzicht op de SF bay!! (Zie foto's!) Ben nog wel twee hele leuke winkeltjes tegen gekomen. Eentje met allemaal gekke (Japanse) gadgets en rubberen eentjes in allerlei soorten en maten. zie: http://sausalitoferry.com/
En een kledingwinkel waar je met chocola gekleurde t-shirts kan kopen (of met vulkanische as, bier, geld or hennep). Die hebben ook een website: www.crazyshirts.com. Erg grappig.

Daarna terug naar het hotel. Om bij Muir Woods en Sausolito te komen moet je de Golden Gate Bridge over. Dus die heb ik ook al even gezien. De busdriver reed nog verkeerd en dus kregen we nog een extra lange tour door de stad er gratis bij. 'S avonds nog even wat gegeten. Drie keer raden wat? Ja sushi! Het was weer heerlijk. Nog even wat boeken gekocht, want er zat een TE leuke winkel naast de sushi tent. O.a. het Complete Worst Case Scenario Survival Guide gekocht. Waar handige tips in staan zoals hoe ontsnap ik uit een ter water gegaande auto maar ook: hoe ontsnap ik aan een opholgeslagen kudde olifanten. Echt mega grappig.

Zo nu ga ik me even aankleden en wat te eten zoeken. Dan kan ik op tijd de bus richting Alcatraz nemen! Eerste met de boot naar het eiland and een tour door de gevangenis! Ik ben benieuwd!!

Foto's: http://s39.photobucket.com/albums/e163/maaikegoesUSA2008/San%20Fransisco/


  • 09 Augustus 2008 - 17:29

    Mama:

    hoe ontsnap ik uit alcatraz, heb je dat hoofdstuk goed gelezen.

    veel plezier, gr kus mama

  • 09 Augustus 2008 - 20:18

    Janske:

    ik wil dat boek!!!Virgin is geweldig he!!!:-) Daar heb ik de BSB ooit in gemeet!!Love Virgin!!

    Veel plezier in Alcatraz morgen!!!!

    kus, Janske

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maaike

Ik ga voor een maand op vakantie naar de big ol' US of A. Hier kun je lezen wat ik allemaal meemaak. Nu maar hopen dat het internet het ook doet in alle hotels!

Actief sinds 19 Juli 2008
Verslag gelezen: 156
Totaal aantal bezoekers 27587

Voorgaande reizen:

21 Juli 2008 - 20 Augustus 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: