Golden Gate Bridge en hardcore sightseeing! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Maaike Sande - WaarBenJij.nu Golden Gate Bridge en hardcore sightseeing! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Maaike Sande - WaarBenJij.nu

Golden Gate Bridge en hardcore sightseeing!

Door: Maaike

Blijf op de hoogte en volg Maaike

11 Augustus 2008 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Ja hardcore sightseeing ja. Vandaag heb ik weer eens ECHT de toerist uitgehangen. Normaal probeer ik te blenden met de crowd, want ik heb zelf een beetje een hekel aan toeristen ook wanneer ik zelf toerist ben. Je weet wel van die mensen die obvious met hun camera lopen te zwaaien en totaal niet gekleed zijn op het weer of omstandigheden omdat ze niets bij zich hebben. Meestal staan ze zomaar ineens stil voor je neus om een kaart midden op straat uit te vouwen of om te overleggen (in het Italiaans met hevige gebaren) waar ze nu naar toe willen. Vind ik niet leuk. En er lopen hier TE veel van dat soort figuren rond, maar ik heb me er vandaag maar even tussengevoegd. That's right. Ik ben (zet je schrap) met de open top bus de stad doorgegaan. En wel tot twee keer toe!! Oh help! De horror!

Nou achteraf viel het wel mee en zo heb ik zonder spierpijn de stad tenminste kunnen zien. Want al die heuvels op en af dat werd em toch echt niet met die kuiten van mij. Die bus was dus het beste alternatief. Voor 32 dollar mag ik twee dagen onbeperkt met die bus heen en weer dus dat is het geld dan ook wel weer waard. Ik heb dus ook TE veel foto's gemaakt vandaag. In mijn photobucket vind je een kleine collectie van de best die ertussen zitten.

Ik ben opgestapt op Union Square. Eerst was ik nog een beetje verdwaald en was ik de verkeerde kant opgelopen, net zoals een paar dagen geleden. Eh ja... lekker blond dus. De bus in en meteen maar door naar de Golden Gate Bridge. Onderweg kwamen we nog langs de Painted Ladies. Voor ieder wie ooit Full House gezien heeft: de serie zou in 1 van die huizen zich af moeten spelen. Ook kwamen we het Opera gebouw en het stadhuis van San Fransisco tegen.

Eenmaal bij de Golden Gate Bridge viel het zicht een beetje tegen. Nou ja een beetje? Een beetje heel erg. De hele brug was in een dikke wolk van mist gehuld. Je kon de pijlers niet eens zien. Hmm. Zou ik dan toch maar de brug over gaan lopen? Toch maar gedaan en wat volgens de buschauffeur een wandeling van 1,5 a 2 uur zou moeten zijn, was maar een wandeling van 35 minuten. Dus dat viel erg mee. Het was wel koud en ik was dus erg blij dat ik een shirt, capuchontrui en jas aan had!! (En dat in hartje zomer!!) Gelukkig was de andere kant van de brug wat beter, en kon je ook nog wat van de brug zien daar. Een paar foto's gemaakt en weer met de bus terug naar de overkant.

Weer een heel stuk met de bus en daarna ben ik uitgestapt bij China Town. Daar even wat gegeten bij de Starbucks en wat rondgelopen. Erg schattig. San Fransisco heeft de grootste community Chinezen buiten China vanwege alle arbeiders die eind 19de eeuw naar Amerika kwamen om de Transatlantic Railroad aan te leggen. Het gaat daar vooral om de winkeltjes, maar verder niets gekocht want het zijn alleen van die winkels met goedkoop toeristenspul. Houd ik niet zo van.

Even gewacht op de bus, maar uiteindelijk maar even naar Union Square gegaan en daar weer op de bus gestapt. Weer hetzelfde rondje, maar het was inmiddels bijna half 3 en dus hoopte ik dat het zicht van de brug wat beter zou zijn. Nou we kwamen aan en de brug was nog steeds gehuld in een dikke mistwolk. Zucht. Ben dus niet meer de bus uitgeweest maar heb nog wel wat foto's gemaakt. De andere kant van de brug was gelukkig wel opgeklaard dus kon je daar wel de brug zien.

De Golden Gate Bridge is wat je noemt je reinste staaltje vakmanschap. Wat een werk! En zo groot. Dat het uberhaupt nog hangt is bijna een godswonder. Maar goed ik ga jullie maar niet vervelen met feitjes over hoe lang de brug is of hoe hij blijft hangen... Zie de foto's daarvoor. Er zit als het goed is een foto tussen van een bordje met de feitjes erop.

De bus ging daarna verder naar Fishermen's Wharf. Ik had trek in een ijsje dus ik ben daar lekker een ijsje gaan halen en heb de volgende bus terug naar mijn hotel genomen. Eenmaal op mijn hotelkamer kwam ik erachter dat ik ontzettend verbrand ben in mijn gezicht. Komt vast door de combi van zon & wind de hele dag. Onderweg in de bus heb ik natuurlijk nog veel meer mooie gebouwen en bijzondere dingen gezien, dus kijk even bij de foto's om dat te zien, want ik kan moeilijk alles hier op schrijven.

Morgen is mijn laatste dag hier en ga ik nog naar de Mission Dolores. Daar is San Fransisco gesticht door de Spanjaarden ergens in de 18e eeuw. Hopelijk heb ik daarna nog tijd om naar het Sanfransisco Museum of Modern Art te gaan en de Golden Gate Bridge. Want ik hoop morgen op mooi weer lolz.

Dat was het wel weer voor vandaag en vergeet de foto's niet!
http://s39.photobucket.com/albums/e163/maaikegoesUSA2008/San%20Fransisco/
Even doorklikken naar de tweede pagina om alles te zien!

  • 11 Augustus 2008 - 10:03

    Mama:

    levert toch mooie plaatjes op met die mist.

    En je bent nu dus echt op de toeristische toer?? leuk toch!!!!

    nog veel kijkplezier,
    groetjes kus mama

  • 11 Augustus 2008 - 11:09

    Francine:

    Hoi Maaike,
    Ik vind het erg leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt in de VS. En wat schrijf je veel!
    Groetjes en nog veel plezier,

  • 11 Augustus 2008 - 13:35

    Petra:

    Mooi die zwartwit-foto's!

  • 11 Augustus 2008 - 18:20

    Kimberley:

    aahh nog een klein poosje dan zie je onze mannen weer!!!
    Je vergeet niet ze helemaal af te lebberen van mij he ;) Ok, ik snap het als je niet zoveel aan aj lebbert aangezien hij zijn baart al zo lang laat staan, dan is dat lebberen zo lastig, maar nick dan maar extra ;) En zeg ff hi tegen ze van mij ;) (en Bryant etc. ook als je die nog spreekt! <-- mag je ook aflebberen)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maaike

Ik ga voor een maand op vakantie naar de big ol' US of A. Hier kun je lezen wat ik allemaal meemaak. Nu maar hopen dat het internet het ook doet in alle hotels!

Actief sinds 19 Juli 2008
Verslag gelezen: 192
Totaal aantal bezoekers 27595

Voorgaande reizen:

21 Juli 2008 - 20 Augustus 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: