Mission Doloros & laatste dag SF - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Maaike Sande - WaarBenJij.nu Mission Doloros & laatste dag SF - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Maaike Sande - WaarBenJij.nu

Mission Doloros & laatste dag SF

Door: Maaike

Blijf op de hoogte en volg Maaike

12 Augustus 2008 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Jaha het is alweer zo ver. Morgen stap ik op de laatste binnenlandse vlucht van mijn reis. Dan ga ik naar NYC waar ik een week ben, met nog een tripje naar Atlantic City op 15/16 augustus om de BSB weer eens live te zien (en te meeten!). Eerst was het vandaag nog de beurt aan de laatste dag San Fransisco.

Ik wilde toch wel graag nog even naar Mission Dolores, aangezien het daar allemaal begonnen is voor San Fransisco. In 1776 een maand of wat voor de Declaration of Indepence hebben de Spanjaarden de Mission Dolores gesticht. Een kerk dus, van de Fransiskaners. Licht ook wat uit de route dus het was even zoeken maar het was best leuk. Voor 5 dollar mocht ik naar binnen en het was best schattig. Naast het oude gebouwtje waar alles nog origineel in stond staat nu een mega Basiliek.

In een half uurtje was ik er wel doorheen en dus weer terug met de Street Car naar het centrum en even naar het SFMOMA. Oftewel: het San Fransisco Museum of Modern Art. Was best interessant maar er hing niet echt iets schokkends wat ik nog niet gezien had. Dan ga ik toch liever weer een keer naar het Guggenheim in New York en eigenlijk hoop ik het MOMA in NYC te bezoeken tijdens dit tripje.

Na een uurtje of 2 daar binnen zijn geweest had ik het wel weer gezien en ben ik weer op de bus naar de Golden Gate bridge en Fishermen's Wharf gestapt. Eerst even wat gehaald bij de Starbucks waar een Chinese man heel hard zat te zingen. Hierdoor raakte ik weer aan de praat met een zakenman uit Florida die ook zoiets had van: okay...

De Golden Gate was vandaag beter te zien. Dus ik heb nog even een mooie overzichtfoto kunnen maken en toen op naar Fishermen's Wharf. Daar nog even de laatste errands gehaald. Daarna wat gegeten bij IHOP. The International House of Pancakes. En ze hadden nog steeds op het menu staan wat ik in 2005 op William & Mary altijd bestelde! De French Toast Combo! Dus ik heb lekker even zitten smullen en toen weer terug met de Streetcar naar Market Street en terug naar het hotel. Nog even ontbijt voor morgenvroeg gekocht bij de Starbucks en een Iced Green Tea.

Morgen is het vroeg op omdat ik om 8 uur al vlieg. Dus weer een 6 am pick up! UGH. Daar heb ik geen zin in, maar het vooruitzicht is des te beter! NEW YORK CITY BABY!! YEAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH!!! Heb er echt super veel zin in!

Foto's van vandaag: http://s39.photobucket.com/albums/e163/maaikegoesUSA2008/San%20Fransisco/

  • 12 Augustus 2008 - 05:33

    Martine:

    Hey Maaike,

    starbucks doet het wel goed he, dankzij jou! Ik dacht dat je alweer bijna terug kwam, maar nog een week New York is super chill! Geniet ervan!

    groetjes,

    Martine

  • 12 Augustus 2008 - 08:12

    Janske:

    NYC is echt the coolest place on earth!!!vooral Times square,central park & het Statue of liberty! je hebt daar vlakbij ook het imigratie eiland...ook echt iets voor jou...super interessant...ik heb gehoord dat het Guggenheim erg tegenvalt...

    have fun!!!!

    xxx Janske

  • 12 Augustus 2008 - 10:11

    Mama:

    in het vliegtuig kun je nog een lekker dutje doen, voor je weer in NY bent, en dan lekker een week genieten.

    veel plezier in the big apple

    gr. kus mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maaike

Ik ga voor een maand op vakantie naar de big ol' US of A. Hier kun je lezen wat ik allemaal meemaak. Nu maar hopen dat het internet het ook doet in alle hotels!

Actief sinds 19 Juli 2008
Verslag gelezen: 138
Totaal aantal bezoekers 27592

Voorgaande reizen:

21 Juli 2008 - 20 Augustus 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: