Start spreading the news,,, - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Maaike Sande - WaarBenJij.nu Start spreading the news,,, - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Maaike Sande - WaarBenJij.nu

Start spreading the news,,,

Door: Maaike

Blijf op de hoogte en volg Maaike

13 Augustus 2008 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Well well well. Vandaag heb ik dan officieel de westkust verruild voor de oostkust. Nog 7 dagen en dan zit ik alweer in het vliegtuig naar huis! Gaat snel toch? Het is dan ook echt voorbij gevlogen die laatste 3 weken!

New York is wel een goede plek denk ik om de reis te beëindigen. Ik heb zelfs een paar dagen helemaal NIETS gepland zodat ik lekker in Central Park kan gaan zitten met een boekje als ik dat zou willen.

Vanochtend was het weer VROEG! Half 6 eruit en om 6 uur weer de taxi in naar het vliegveld. Eenmaal daar was het één grote chaos. Een hele lange rij en maar 1 persoon om iedereen te helpen. Wat was ik blij dat ik op tijd was zeg!

Natuurlijk ging het bij mij ook weer verkeerd. Mijn paspoort werd niet door de computer gelezen en de rij voor het gewone inchecken was nog langer. Dus ik voelde de bui al hangen. Gelukkig kwam het niet zo ver. Een andere computer deed het wel en even later kon mijn bagage ingecheckt worden. Weer kwam ik weg met het iet wat overgewicht van mijn koffer en daar hoef ik me dan ook niet meer druk over te maken.

Na bijna 6 uur in het vliegtuig landde ik dan eindelijk in NYC. Beetje geslapen en geDSed onderweg. Niets gegeten want American Airlines heeft de menu's van het programma gehaald en je moet nu betalen voor je eten. Op een vlucht van bijna 6 uur!! Vind ik eigenlijk niet kunnen maar ik had gelukkig goed ontbeten en mijn eigen drinken meegenomen dus ik had niets nodig.

Eenmaal in NYC bagage opgehaald en de Supershuttle weer eens opgezocht. We reden recht op Manhattan af en ik zag de bui al hangen. Letterlijk. Want het regende pijpestelen. Gelukkig was dat voorbij voordat ik bij mijn hotel werd afgezet.

Het hotel is prima. Kamer is prima met TV, gratis internet en een eigen wastafeltje. WC & douche is wel gedeeld maar is gewoon netjes verder. Ik houd het hier wel een paar dagen uit iig.

Morgen ga ik naar een museum waar ik in 2006 niet naar toe kon: Het Tenement House museum. Dat staat voor nu bovenaan het lijstje. Natuurlijk wil ik nog naar een Broadway show en ik denk dat het Mary Poppins wordt. Weet ik nog niet zeker want het is afhankelijk van wat er nog available is bij de ticket booth. Other than that staat er behalve het BSB concert niets meer op het programma. Misschien zondag naar de Yankees, maar ik weet niet of ik daar zin in heb. Dat zien we dan wel weer. Ik bel wel even vantevoren ofzo of er nog kaarten zijn.

Voor vandaag geen foto's want ik heb ook niets gezien. Die komen morgen wel weer.

  • 13 Augustus 2008 - 07:05

    Mama:

    maak er nog maar een mooie week van.

    gr.kus mama

  • 13 Augustus 2008 - 08:06

    Janske:

    misschien wist je al dat...

    je op times square naar TKTS kunt gaan...daar verkopen ze vanaf 's middags kaarten met korting voor musicals van die dag!!

    je 2 koffers van allebei 23 kg mee naar huis kan nemen op de terugweg...(als je nog eventueel meer souvenirs wilt kopen)

    je 's avonds (als het donker wordt beter niet in Central Park kunt gaan lopen in je eentje)

    je echt even naar 'Strawberry fields' in Cetral park moet gaan ter ere van John Lennon ;-)

    in NYC het grootste winkelcentrum ter wereld zit nl Macy's...die is echt mega!!

    dat 'RENT' en 'Chicago'mooie musicals zijn om naartoe te gaan

    je de 'Statue of Liberty en het immigratie eiland erlangs (gecombineerd ticket...ben ff de naam kwijt) zeker de moeite waard zijn om effe langs te gaan

    dat 'Little Italy' en 'Chinatown' tegen elkaar liggen en erg leuk zijn!

    dat je in 'Soho' de allervetste winkels hebt (Apple, Uggs) en alles mega goedkoop is!

    dat je je zeker niet gaat vervelen in NYC!!!

    have fun girl!!!

    kus, Janske

  • 13 Augustus 2008 - 10:10

    Petra:

    Ellis Island ;-)
    (erg interessant trouwens)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maaike

Ik ga voor een maand op vakantie naar de big ol' US of A. Hier kun je lezen wat ik allemaal meemaak. Nu maar hopen dat het internet het ook doet in alle hotels!

Actief sinds 19 Juli 2008
Verslag gelezen: 177
Totaal aantal bezoekers 27595

Voorgaande reizen:

21 Juli 2008 - 20 Augustus 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: